Mozgóképes reklám lesz ősszel a CBS hetilapjában
Papírvékony kijelzőkön videoreklámokat közöl ősztől a CBS amerikai médiabirodalom hetilapjaiban – jelentette be a vállalat vezetése a múlt héten.
A CBS amerikai médiabirodalom a múlt héten bejelentette, ősszel az Entertainment Weekly nevű hetilapjában videoreklámok lejátszására alkalmas képernyőt és chipet helyez el kísérletképpen. A vállalat marketingigazgatója, George Schweitzer közölte, a PepsiCo-val partnerségben hozzák létre az új hirdetési formát, mely elsőként a Pepsi Max italt és a médiabirodalom Monday prime-time adásának tévéspotjait fogja vetíteni.
Az újfajta „nyomtatott” elektronikus médiumot azonban nem mindenki, csak a lapra New York és Los Angeles térségében előfizetők próbálhatják ki első körben, míg a hírlapárusoknál és a többi országrészben a videochip nélkül jelenik majd meg a hetilap.
A technológiát - mely több éve rendelkezésre áll, ám eddig széles körben nem alkalmazták – a Los Angeles-i Americhip gyártja és negyvenpercnyi videót képes tárolni és lejátszani a beépített memóriának és elemeknek köszönhetően. Az újságba beépített kijelző mindössze 2,7 milliméter vastag, 320-szor 240-es felbontású a képernyője és 65-70 percnyi lejátszást bír el az akkumulátora, melyet újra lehet tölteni egy mini USB csatlakozó segítségével. A TFT LCD (vékony film tranzisztoros folyadékkristályos kijeltző) technológián alapuló megoldást egy szénszálas védőkeretbe építik bele.
A Pepsitől nem szokatlan az újfajta hirdetési felületek és innovatív reklámozási technikák alkalmazása, legutóbb több millió 3D-s szemüveget osztott szét a SoBe LifeWater Super Bowl-os kampányára, míg nemrég egy új Mountain Dew íz bevezetésekor híres Twitter felhasználókat hívott meg egy Brooklynban megrendezett partira.
Schweitzer a videós újság kiadása kapcsán úgy vélekedett, logikus a Pepsi érdeklődése, hiszen a tévés reklámozás hanyatlik, elmúltak már azok az idők, amikor ha valamit televízióban reklámoztak, az biztos utat jelentett a fogyasztók pénztárcájához.