2007. augusztus. 02. 13:09 MTI Utolsó frissítés: 2007. augusztus. 02. 12:29 Világ

Elfogták a Rasmussen e-mailjeit áruló hackert

A dán rendőrség őrizetbe vette azt a számítógépes kalózt, aki feltörte a Tour de France országúti kerékpáros körversenyen vezető helyről kiszálló Michael Rasmussen internetes postafiókját, s pénzért próbálta több médiumnak értékesíteni a dán klasszis elektronikus levelezését.

A rendőrség tájékoztatása szerint szerda éjjel a nyugat-dániai Herningben fogták el a 30 éves férfit, aki Michael Rasmussen  elektronikus levelezéséből akart hasznot húzni.

Az ügy kedden robbant ki, amikor a B.T. című dán bulvárlap sportrovatának vezetője, Peter Brüchmann elárulta, hogy visszautasította egy Rasmussen e-mailjeit áruló hacker ajánlatát, ám az illető elmondta neki, hogy mindenképpen nyilvánosságra akarja hozni a Touron sokáig vezető kerekes levelezését, amelyből kiderül, hol tartózkodott júniusban.

A doppinggyanúba keveredett 33 éves sportolót múlt hét szerdán, a 16. szakaszon aratott győzelmét követően zárta ki csapata, a Rabobank, mert hamisan azt állította a vezetőknek, hogy júniusban Mexikóban edzett - ezért nem érték el a doppingellenőrök -, miközben egy korábbi kerekes, Davide Cassani Olaszországban látta őt: a kerekes állítólag június közepén a Dolomitokban tréningezetti.

A versenyző a Rabobank vezetőinek beismerte, hogy korábban nem mondott igazat, így a holland csapat a vezető hely ellenére azonnal visszaléptette a versenytől és elbocsátotta a klubtól. Később egy lapinterjúban Rasmussen mégis tagadta, hogy Olaszországban lett volna a kérdéses időpontban.

Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.