2007. május. 30. 14:35
MTI
Utolsó frissítés: 2007. május. 30. 14:39
Világ
A Wizz Air állítja, nem gyulladt ki a gépük
A korábbi híresztelésekkel ellentétben nem igaz a Wizz Air magyar légitársaság gépének bukaresti hajtómű-tűzéről szóló hír.
A társaság közleményt adott ki az ügyben azt követően, hogy a sajtóban megjelentek szerint kigyulladt a hajtóműve, ezért nem tudott felszállni szerdán Bukarestből a WizzAir légitársaság fapados járatának Budapestre indulni készülő gépe, de a hetvenhat utasnak nem esett bántódása. A gép már a kifutópályán volt, felszállni készült, amikor a kapitány jelentette, hogy tüzet észlelt a hajtóműnél. Senki sem sérült meg, az utasokat leszállították.
A Wizz Air közleménye szerint a szerda reggeli Bukarestből Budapestre tartó járatán gurulás közben hajtóműhibát jelzett a műszer. Ennek a füst volt a látható jele. A személyzet az előírásoknak megfelelően leállította a meghibásodott hajtóművet és egy hajtóművel a parkolóhelyére állt.
A tűzoltók hivatalból kivonultak, de nem került sor semmilyen akcióra. Az utasok leszálltak, hogy egy másik géppel késő délután érkezzenek Budapestre. Az utasok az EU szabályoknak és a Wizz Air belső szabályozásának értelmében ételutalványokat kaptak és felkérést, hogy az új indulási időpont szerint jöjjenek vissza a reptérre.
A műszaki csapat a helyszínen vizsgálja a meghibásodott gépet. A repülés egy technikai iparág, ahol meghibásodások - sajnos - mindig lesznek. A Wizz Air esetében, ahol a flotta átlagéletkora 3 év és a karbantartást a Lufthansa Technik végzi, ezen meghibásodások száma és súlya sokkal kisebb, mint az átlag. A Wizz Air 99,8 százalékos műszaki rendelkezésre állási mutatóval Európa egyik legmegbízhatóbb légitársasága - áll a közleményben.
A Wizz Air közleménye szerint a szerda reggeli Bukarestből Budapestre tartó járatán gurulás közben hajtóműhibát jelzett a műszer. Ennek a füst volt a látható jele. A személyzet az előírásoknak megfelelően leállította a meghibásodott hajtóművet és egy hajtóművel a parkolóhelyére állt.
A tűzoltók hivatalból kivonultak, de nem került sor semmilyen akcióra. Az utasok leszálltak, hogy egy másik géppel késő délután érkezzenek Budapestre. Az utasok az EU szabályoknak és a Wizz Air belső szabályozásának értelmében ételutalványokat kaptak és felkérést, hogy az új indulási időpont szerint jöjjenek vissza a reptérre.
A műszaki csapat a helyszínen vizsgálja a meghibásodott gépet. A repülés egy technikai iparág, ahol meghibásodások - sajnos - mindig lesznek. A Wizz Air esetében, ahol a flotta átlagéletkora 3 év és a karbantartást a Lufthansa Technik végzi, ezen meghibásodások száma és súlya sokkal kisebb, mint az átlag. A Wizz Air 99,8 százalékos műszaki rendelkezésre állási mutatóval Európa egyik legmegbízhatóbb légitársasága - áll a közleményben.
Itthon
MTI
2007. május. 11. 15:59
Kényszerleszállást hajtott végre egy utasszállító gép Ferihegyen
Itthon
MTI
2006. július. 13. 11:01
Műszaki hiba miatt nem szállt fel egy Wizzair járat
Világ
MTI
2007. május. 23. 09:08
Kényszerleszállást hajtott végre egy izraeli utasszállító
Itthon
MTI
2007. május. 30. 11:02
Kigyulladt a Wizz Air Budapestre induló járatának hajtóműve
Világ
MTI
2007. május. 21. 08:58
Budapestről érkező gép kényszerleszállása Pétervárott
Shake
MTI
2007. május. 15. 19:29
Villámcsapás miatti kényszerleszállás Ferihegynél
Gazdaság
MTI
2006. július. 20. 18:40
Húsz airbust vesz Wizz Air
Gazdaság
MTA
2007. január. 22. 13:22
A Wizz Air cáfolja, hogy orosz leányvállalatot alapít
Gazdaság
MTI
2007. május. 29. 14:09
Bővülő flottával tovább terjeszkedik a Wizz Air
Itthon
MTI
2007. május. 17. 12:52