2007. április. 20. 08:16 MTI Utolsó frissítés: 2007. április. 20. 08:18 Világ

A virginiai mészárlás és a horrorfilmek közti összefüggésről

Wes Craven amerikai horrorfilm-rendező szerint nincs összefüggés a moziban bemutatott rémségek és a virginiai ámokfutó által végrehajtott mészárlás között.

URLguru

További hasznos weblapokat szeretne a témában? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

A Rémálom az Elm utcában, a Sikoly és már horrorfilmek alkotója azután nyilatkozott, hogy egyes médiajelentések szerint Cso Szjung Huj vérengzését az Öregfiú című dél-koreai film ihlette. A CBS tv-csatornának küldött fotókon ugyanis a gyilkos ugyanolyan pózban fenyegetőzik egy kalapáccsal, ahogyan az a 2004-ben bemutatott film plakátján látható.

Craven szerint az olyan gyilkosok, mint Cso, nem a filmek, hanem kisgyermekkori traumák miatt válnak erőszakossá. A francia hírügynökségnek adott interjúban a rendező egyúttal hangsúlyozta: az ő filmjeiben az erőszak soha nem válik vonzóvá a nézők számára.

Wes Craven elítélte azokat a politikusokat, akik az ilyen esetek után azonnal Hollywoodot állítanák pellengérre, mint ezúttal is. "Mindenünnen árad az erőszak az emberek felé. Kezdve egy olyan háborúval, amelyben egyetlen napon, egyetlen helyszínen 150 ember hal meg. És azok valódi holttestek" – mondta a filmes, utalva a szerdai bagdadi merényletekre. A beszélgetésben kitért arra is, hogy nem meglepő a kínzási jelenetek elszaporodása a horrorfilmekben, mert a valóságban is egyre gyakoribb jelenség, Irakban és a CIA titkos börtöneiben egyaránt. "A valóság alattomosan bekúszik a filmekbe" – állapította meg Wes Craven.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.