Pörög a biopiac, "éhesek" az exportőrők
Minden évben ugrásszerű fejlődés jellemzi a világ bioélelmiszer-termelését, amelynek legrangosabb seregszemléje a nürnbergi Biofach vásár.
Több mint kétezer, kétharmad részben nem német kiállítót és 33 ezer szakmai látogatót várnak február 16. és 19. között a Biofach 2006 nürnbergi szakvásárra. A vásáron 2006-ban Lengyelország áll majd a középpontban, mint az Európai Unió egyik új tagországa.
Jövőre tartja ünnepélyes premierjét a természetes kozmetikumok önálló szakvására is, amelyet a Biofachhal egy időben, de attól külön rendeznek. Szintén önálló vásárcsarnokban állítják ki a bioborokat és biopezsgőket, ahol nem maradnak majd el természetesen a borkóstolók sem.
A világon szinte mindenütt virágzik az ökológiai földművelés és a biotermékek értékesítése, főleg a nyugat-európai országokban, az Egyesült Államokban és Japánban. A svájciak az efféle egészséges élvezetek világbajnokai, a német piac pedig szinte folyamatosan "robban".
A vásáron mindig tekintélyes számban vesznek részt a magyar kiállítók is. A magyar biopiac jellemzőiről is hallhattak a jelenlévők rövid, de tartalmas tájékoztatót.
Frühwald Ferenc, a világ legtekintélyesebb bioélelmiszerekkel foglalkozó szervezetének elnökségi tagja hangsúlyozta: évről-évre növekszik a kereslet Magyarországon is a biotermékek iránt, főleg a fővárosban és a nagyobb szállodák részéről.
A cél, hogy minél több feldolgozott terméket exportáljanak a magyar termelők, és hogy új termékkategóriákban is produkáljanak minőségi árucikkeket. Európa ugyanis egyre inkább "éhes" a kényelmi és ínyenc biotermékekre.