2005. április. 11. 15:28 MTI Utolsó frissítés: 2005. április. 11. 15:54 Világ

Kevesen használjuk az uniós tájékoztató szolgáltatást

Kevesen használják Magyarországról és az új EU-tagországokból az Európai Bizottság teljes körű tájékoztató szolgáltatását, amely az Európai Unióra, annak intézményeire és politikáira vonatkozó kérdéseik megválaszolására hivatott - derült ki a Europe Direct szolgáltatás nyílt napján, Brüsszelben.

Az ingyenes, brüsszeli központú tájékoztató szolgáltatás - telefonon és elektronikus postán - 2000 óta működik, de a lakosság tájékoztatása - és az unióról alkotott kép - javításának érdekében a bizottság ismét kampányt indított a lehetőség ismertebbé tételére. 

A szolgáltatás célja az EU állampolgárait az EU-val kapcsolatos általános ügyekről tájékoztatni, az azt igénybe vevők állítólag azonnali választ kapnak általános kérdéseikre, míg az összetettebb kérdéseket a központ esetleg szakértőknek vagy szakosodott problémamegoldó hivataloknak küldi tovább részletesebb válaszadásra. Szükséges esetben a felhasználókat más uniós információs és tanácsadási forrásokhoz irányítják át, nemzeti, regionális vagy helyi szinten. A hívásokat és a megkereséseket az EU 20 hivatalos nyelvének bármelyikén fogadják.

Az Európe Directtel kapcsolatban hétfőn nyilvánosságra hozott statisztika szerint tavaly a szolgáltatást csaknem 80 ezer uniós állampolgár használta. Ez csaknem 60 százalékos növekedést jelentett 2003-hoz képest, de a növekedés legnagyobb része - a tavalyi bővítés ellenére - a tizenöt régebbi tagországból érkezett. A kérdéseknek tavaly mindössze három százaléka érkezett a tíz új államból, ezen belül 13 százalékos a magyar kérdezők részesedése (harmadik legnagyobb a lengyelek és a ciprusiak után). Magyarországról tavaly összesen 367 kérdés érkezett telefonon, 403 e-mailen, 120 kérdéssel az internetes szolgáltatást vették igénybe. 

A felhasználók köre - uniós szinten - a szakdolgozatukat készítő diákoktól olyan állampolgárokig terjed, akik szeretnének többet megtudni arról, hogyan élhetnének és dolgozhatnának más EU-tagállamokban. A leggyakrabban felvetett témák az európai intézmények (12 százalék), foglalkoztatási és szociális ügyek (11), kapcsolatfelvételi adatok kérése (11), az EU története/szerződések (10), mozgás az EU-n belül (9), EU- finanszírozási programok (7), az uniós hatáskörön kívüli témakörök (5), vállalkozási politika (5), oktatás és ifjúság (4,5), konkrét dokumentumokra és statisztikákra vonatkozó kérelmek (4).
 
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.