Majtényi László és Somody Bernadette, az Eötvös Károly Intézet munkatársai a tervezett terrorveszély-helyzet kockázatairól.
(...)
Az új különleges jogrendet megtörtént események helyett azok elvont veszélyéhez kötik, ennek pedig nyilvános ellenőrzése utólag is lehetetlen: ha a kormány által állított fenyegetettség végül nem torkoll erőszakba, az a veszélyhelyzeti intézkedések eredményességének bizonyítékaként hozható fel.
...attól a biztosítéktól is eltekintenek, hogy a terrorveszélyhelyzet elrendelése parlamenti kétharmadot, azaz ma a kormánytöbbség mellett legalább néhány ellenzéki képviselő szavazatát is igé- nyelje. A kormány kontroll nélkül saját magát hatalmazza fel rendeleti kormányzásra.
(...)
Még ha terrorveszély miatt a közhatalmi cselekvés nem is tűr halasztást, és nincs idő kivárni a parlamenti döntést, vajon mi zárja ki, hogy a döntés országgyűlési megerősítést kívánjon meg? Mire hatvan nap elteltével a terrorveszélyhelyzet további fenntartásához a parlament hozzájárulását kellene kérni, a kormánynak épp ennyi ideje volt arra, hogy rendkívüli intézkedéseivel olyan közhangulatot, a képviselőkben pedig félelmet keltsen, amiben könnyedén átviheti akaratát."
A teljes cikk a nyomtatott HVG-ben olvasható.