Nyüzsi nyüzsi 2011. december. 07. 16:20

A hányás, ami Magyarországhoz köt

Mi köti a mai magyar fiatalokat Magyarországhoz?

Mi köti a mai magyar fiatalokat Magyarországhoz? Hát, a stabil munkahely, az biztos nem, mert az egyszer sem tűnik fel az alábbi love storyban, pedig két minisztérium is beletette a kreatív potenciálját. Egy fiú megismerkedik egy lánnyal. Összejönnek, buliznak, saját lakásba költöznek, kutyát sétáltatnak, hánynak, veszekednek, a srác külföldön akar dolgozni, aztán mégse. Profi munka, szép fények, minimális szövegek, majd a a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium logója, valamint az, hogy "2012 január".

Az ebből is nyilvánvaló, hogy a két minisztérium valamilyen fiatalokat megszólító kampányra készül. Nyilván annak a propagálására, hogy miért ne menj el dolgozni egy dél-londoni suburb Penny Marketébe, amint azt a feltehetően ebben a projektben is részt vállaló egyszeri KIM-es főosztályvezető-helyettes már megfogalmazta a videónál kevésbé cizellált módon. Vagy ha elmentél, miért gyere haza. Mert minden ideköt - üzeni a videó végén olvasható felirat.

A kisfilm végén található link az Új Nemzedék Facebook-oldalra mutat. Ez ugyanaz az a projekt, melynek vitairatát már egyszer bemutattuk itt a Hírszerzőn. A kapualjba hányás mondjuk kétségkívül közelebb van a mai fiatalok világához, mint a szép, képeskönyv-szerű vitairatban rögzített rózsadombi képzelgések. Kíváncsian várjuk a folytatást. Mondjuk az értékelendő, hogy a kormánynak 2012-re maradt egy kis ideje a következő évtizedek GDP-jét és minden egyebét meghatározó rétegeknek szóló ifjúságpolitikával is foglalkozni kicsit a nagy háborúságok közepette.

Hirdetés