A munkahelyválasztás az egyik legfontosabb döntés. Nem mindegy ezért, hogy a fiatalok mely cégeknél dolgoznának legszívesebben.
A ezredforduló generációja elsősorban tech és internetes cégeknél szeretne dolgozni, ezen belül a Google a legkeresettebb munkáltató, ahol a megkérdezettek 57,9 százaléka büszkén dolgozna – derül ki statista.com cikkéből.
Második helyen az Amazon, harmadikon pedig a Netflix áll. A top tíz között csak három olyan cég van, amelyek nem a technológiai vagy webes szektorban dolgoznak: a Nike, a Disney és a Johnson & Johnson.
A munkavállalók vállalattal szembeni elvárásai – főleg a fiataloknál – alapjaiban változtak meg az elmúlt években. A munkahely megválasztása ma már fogyasztói döntés lett – méghozzá az egyik legfontosabb – éppen ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen munkáltatói márkával rendelkezik egy cég. A fiatalok elvárásaihoz azok a fiatal cégek tudnak rugalmasabban alkalmazkodni, ahol nem kell évtizedes vagy akár évszázados tradíciókat megtörni. Ráadásul jelentősen felértékelődött a közösség véleménye, a közösségi oldalak minden eddigi felületnél erősebb véleményformálók lettek.