A vevő online leadja a rendelését, majd hazafelé már csak felkapja a boltban elkészített csomagokat – nincs órákon keresztüli kóválygás a boltban, de nem kell reggel 8-tól eset 8-ig a kiszállítót sem várni. Jól hangzik? Az online kereskedő óriás, az Amazon új üzleti ág, drive-up élelmiszerbolt indítását tervezi. Magyarországon egyébként már van hasonló szolgáltatás, a Tesco csinálja.
Évtizedek óta népszerűek a drive-through (hajts tovább) szolgáltatások, ezek közül talán legismertebb a gyorsétteremláncok drive éttermei, de – főleg a tengerentúlon – számos egyéb szolgáltatás – posta, bank, gyógyszertár – intézhető anélkül, hogy ki kéne szállni az autóból. Még házasságot kötni is lehet így. Kiszivárgott információk szerint az Amazon.com Inc. most új üzletággal bővítene, úgynevezett drive-up élelmiszerboltokat terveznek nyitni, ötvözve az online vásárlást és a drive-through szolgáltatást – derül ki a Silicon Valley Business Journal híréből.
Az első üzlet a Szilícium-völgyben található Sunnyvale-ban nyílna. Bár az Amazon hivatalosan mindezt még nem erősítette meg, de azt nem tagadták, hogy egy ingatlanfejlesztővel terveket készítettek egy 11 ezer négyzetméteres épületre.
Az új üzletág lényege, hogy az online vásárlás kényelmét összekötik a boltban történő vásárlás gyorsaságával, vagyis részben nem kell órákat bolyongani a boltban, de nem kell napokat sem várni arra, hogy az árut kiszállítsák.
Hasonló szolgáltatása egyébként a Tescónak is van, amelynek lényege, hogy az online módon megrendelt árukat a hozzánk legközelebb lévő áruházban vehetik át a vevők. Az Amazon ezt a szolgáltatását teljesen önállóan akarja működtetni vagyis várhatóan nem lesz hagyományos kereskedés az adott boltokban. Ráadásul ez azt is jelenti, hogy az Amazon az élelmiszer-kereskedelembe is beszáll, eddig volt egy hasonló szolgáltatása, de azt a 7-eleven élelmiszerbolt hálózaton keresztül végezte.
Ha a hír beigazolódik, az azt jelenti, hogy teljesen új értékesítési stratégiával képzeli el a jövőt a világ legnagyobb online kiskereskedője és a most húszéves Amazon.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!