Magyar fejlesztésű, a szolnoki telephelyen gyártott két IC+ vasúti kocsit állított tesztüzembe a MÁV. A kocsik a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza-vasútvonalon, aztán a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, majd a Miskolc, Nyíregyháza IC vonalon is járnak majd.
Forgalomba állt a MÁV-START két saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsija, melyek 2014. október 22-étől kezdve az ország több térségében szállítják az utasokat. A vasúttársaság szolnoki üzemében készült korszerű járművek légkondicionáltak, elektromos csatlakozókkal és wifivel, kamerákkal, valamint GPS alapú utastájékoztatási rendszerrel felszereltek. A MÁV-START IC+ kocsijainak kifejlesztésével hosszú évek után éledt újra Magyarországon a vasúti személyszállító járműgyártás, ami a jövőben is sok embernek és számos hazai beszállítónak biztosíthat munkát.
A forgalomba helyezés alkalmából tartott ünnepségen Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hangsúlyozta: "A két elkészült IC+ kocsi a magyar vasút reneszánszát jelképezi. A kormány 2010-ben abból a felismerésből kiindulva kezdte meg a vasúti ellátórendszer újjászervezését, hogy nem képzelhető el fenntartható gazdasági növekedés versenyképes vasút nélkül. A vasúti járműgyártás újjáélesztése Magyarország újraiparosításának egyik motorja lehet."
Zaránd György, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta: "Az IC+ kocsik sikere bizonyítja, hogy a hazai vasútgépész szakma tehetsége, tudása nemzetközi mércével mérve is kiemelkedő. A MÁV-START mérnökei magas műszaki színvonalon, az utaskomfort-igények figyelembe vételével tervezték meg a járműveket. A kocsikkal október 22-től találkozhatnak az utasok, a járművek ekkor kezdik utasforgalmi próbafutásukat a hazai IC-vonalakon. Útvonaluk az első időszakban hetente változik, hogy minél többen ismerhessék meg, próbálhassák ki őket."
Az IC+ prototípus kocsikat a MÁV-START Zrt. szolnoki vasútjármű-javítási telephelye gyártotta, azok teljes egészében hazai fejlesztésűek.
Az újgenerációs IC+ kocsik megfelelnek az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek és hozzávetőlegesen száz vizsgálatnak. A zömében külföldön, független szervezetek által végzett tesztek alátámasztják, hogy valóban biztonságos, az utasok számára komfortos utazást biztosító kocsik kerülnek forgalomba. Mindezt garantálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kiadott utasforgalmi próbaüzemi engedély is.
Október utolsó hétvégéjén mindkét jármű forgalomba áll, és – ahogy az ilyenkor előírás – 250 000 kilométeres belföldi utasforgalmi próbaüzemet teljesít. A próbaüzem alatt szerzett tapasztalatokat a várhatóan jövőre induló sorozatgyártás során is felhasználja a vasúttársaság. A majdani megrendelői igények szerint zajlik majd az új kocsik kialakítása, legyen szó akár speciális akadálymentesített, a kerekesszékesek számára kialakított, emelőszerkezettel ellátott változatról, kerékpárszállításra alkalmas vagy étkezőkocsikról.
Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság. Az uniós támogatással kapcsolatos projekt fázis már lezárult, jelenleg az elszámolás zajlik. A projektköltség tartalmazza a tervezési költségeket, a két prototípus legyártását és az ehhez szükséges eszközöket, szerszámokat, infrastrukturális beruházásokat is.
Az utasok elsőként a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza-vasútvonalon, aztán a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, majd a Miskolc, Nyíregyháza IC vonalon találkozhatnak az új kocsikkal.