VoIP, azaz IP-alapú telefonhálózat: íme, a válasz az igényre, hogy minél kevesebbe kerüljön egy cég működését...
VoIP, azaz IP-alapú telefonhálózat: íme, a válasz az igényre, hogy minél kevesebbe kerüljön egy cég működését kiszolgáló telefonhálózat fenntartása. Közép-Kelet Európában ma már a vezetékes-telefon előfizetések 14-15 százaléka internet alapú és a nemzetközi trendek, valamint a hazai statisztikák is azt mutatják, hogy az IP telefónia gyorsan terjed, a jövőben pedig még markánsabban folytatódik ez a folyamat. Nemcsak azért térnek át egyre többen erre a technológiára, mert a percdíjai jóval olcsóbbak a hagyományos telefon percdíjainál, hanem azért is, mert e megoldás segítségével sokkal korszerűbbé is válik a céges telefonhálózat. Ha úgy tetszik, ez jelenti a 21. századot a helyhez kötött, „vezetékes” telefonszolgáltatásokban.
Az Invitel kimondottan kisvállalkozások számára fejlesztett IP Connect szolgáltatása is erre a technológiára épül, azaz egy olyan telekommunikációs megoldás, amely a cég internet- és számítógép-rendszerén keresztül továbbítja a hangot is. Mindez nemcsak azt teszi lehetővé, hogy akár ingyenesen beszéljenek egymással cégük adathálózatát használva a munkatársak, de jóval olcsóbb percdíjakon telefonálhatnak a belföldi és nemzetközi telefonszámokra is. Az IP Connect szolgáltatás egy vezetéken keresztül (az internetkábel funkcionál telefonkábelként) is képes kezelni, akár több egyidejű hívást is.
A technológia részleteit nem kell feltétlenül ismernie egy cég vezetőjének, de annyit azért érdemes tudnia róla, hogy segítségével képesek lehetnek vállalkozásuk internet kapcsolatát használva telefonálni. Az IP alapú technológiára épülő hangszolgáltatások olcsóbbá, korszerűbbé és rugalmasabban bővíthetővé teszik a céges telefonrendszereket. Mindemellett egyik legfontosabb előnyük, hogy akár beruházás nélkül hozzáférhetők a vállalkozások számára. Az IP Connect szolgáltatás segítségével nemcsak az irodából, de egy laptopon vagy okostelefonon keresztül bárhol az országban kedvezményes tarifákkal lehet telefonálni.
Mivel a szolgáltatás nemcsak „asztali” telefonkészüléken, hanem számítógépen, laptopon, sőt akár egy okostelefonon keresztül is elérhető, így az internetkapcsolat segítségével – ADSL-, mobil- vagy wifi hálózaton keresztül – akár otthonról, egy külső megbeszélés helyszínéről vagy egy kávézóból is az IP Connect díjszabásai szerint lehet hívni bármilyen telefonszámot. A számítógéppel, laptoppal történő telefonáláshoz (SIP telefon) az Invitel magyar fejlesztőmérnökei által készített, egyszerűen telepíthető szoftvert lehet használni, míg okostelefonnal a mobileszköz internetkapcsolatát használva érhető el az IP Connect szolgáltatás. Így nem a mobilszolgáltató tarifáját, hanem az Inviteles – a cég által egyébként használt – tarifát számlázza a rendszer.
Az Invitel kimondottan kisvállalatok számára fejlesztette új megoldását, a bevezetéséhez nincs szükség másra, csak egy Inviteles ADSL előfizetésre, illetve az IP Connect szolgáltatásra.
Az Invitel IP Connect szolgáltatásáról itt olvashat bővebb információt.