Az Adobe a londoni Adobe Digital Marketing Summit EMEA rendezvényén bejelentette a Digital Analytics csomagot...
Az Adobe a londoni Adobe Digital Marketing Summit EMEA rendezvényén bejelentette a Digital Analytics csomagot, amely hat, az Adobe Digital Marketing Suite termékcsomag részét képező terméket tartalmaz. A Digital Analytics csomag segítségével az e-marketing szakemberek a webes elemzéseken túllépve gyorsan hozhatnak létre és oszthatnak meg a gyakorlatban hasznosítható elemzéseket a különböző ügyfél-kommunikációs forrásokból – többek között közösségi oldalakról, video- és mobiltartalmakból, e-mail üzenetekből, online kérdőívekből, CRM-rendszerekből és hirdetési hálózatokból – származó, egyre nagyobb mennyiségű adat felhasználásával.
A Digital Analytics csomagot használó Adobe ügyfelek a következő termékekhez jutnak hozzá:
- Adobe SiteCatalyst: Az Adobe SiteCatalyst, az Adobe vezető elemzési terméke a gyakorlatban hasznosítható, valós idejű adatokat nyújt a digitális stratégiákkal és marketingkezdeményezésekkel kapcsolatban a világ legnagyobb e-marketing szakértői számára. A webes elemzésben gyökerező SiteCatalyst fejlesztései révén elemzéseket biztosít a video-, mobil-, alkalmazás- és közösségi adatokra vonatkozóan, és kellően rugalmas ahhoz, hogy a jövő még ismeretlen adatfolyamait is képes legyen kezelni.
- Adobe Discover: Az Adobe Discover lehetővé teszi az ügyfélszegmensek és az online viselkedés alapos megértését a gyakorlatilag korlátlan és hihetetlenül gyors, szabad formátumú elemzés segítségével. Az Adobe Discover emellett a kivételesen értékes, még nem felfedezett közönségszegmensek azonosítására is használható.
- Adobe DataWarehouse: Az Adobe DataWarehouse egy elemzési adatokat tároló, és azokról biztonsági másolatot készítő rendszer, amelynek segítségével a felhasználók összetett adatbányászatot végezhetnek a fejlettebb, „long-tail” elemzések céljából.
- Adobe Genesis: Az Adobe Genesis segítségével az Adobe automatizálja az Adobe Digital Marketing Suite és a partnertechnológiák, például az e-mail marketing, CRM, hirdetési hálózatok és külső adatszolgáltatók közötti integrálást, vagyis lényegében átfogóan tesztelt, azonnal használható integrációkkal bővíti a csomag hatókörét és képességeit. Így olyan központi hely jön létre, ahonnan az e-marketing szakemberek megtekinthetik és felhasználhatják a hirdetési technológiáikból és kezdeményezéseikből származó összes adatot.
- Adobe ReportBuilder: A ReportBuilder importálja a SiteCatalyst szoftverből származó elemzési adatokat, lehetővé téve a marketingszakemberek számára speciális elemzések elvégzését, valamint testreszabott jelentések egyszerű létrehozását a Microsoft Excel alkalmazásban, ezzel növelve a termelékenységet.
- Adobe TagManager: Ez a termék egy vállalati szintű címkekezelési megoldás, amely gyors címketelepítést és biztonságos megvalósítást tesz lehetővé. A SiteCatalyst szoftvert használó ügyfelek felhasználhatják meglévő SiteCatalyst címkéiket az Adobe TagManager gyors telepítéséhez. Az Evidon technológia és a TagManager együttes használatával emellett az e-marketing szakemberek és hirdetők olyan eszközöket adhatnak felhasználóik kezébe, amelyekkel szabályozható az adatok online használata. Az Evidon technológiával való integráció kezdetben a viselkedésalapú hirdetésekhez használt, harmadik féltől származó cookie-k kezelésére fekteti a hangsúlyt.
A rendezvényen került bejelentésre az Adobe CQ Cloud Manager elérhetősége is. A szolgáltatásként biztosított szoftver segítségével a vállalatok egyszerűen és gyorsan indíthatnak marketingkezdeményezéseket a felhőben. Az Adobe Digital Marketing Suite részeként elérhető CQ Cloud Manager alkalmazásnak köszönhetően az e-marketing szakemberek felhőben üzemeltetett, integrált webes élménymenedzsment (Web Experience Management, WEM) szolgáltatásokhoz férhetnek hozzá, és személyre szabott élményt hozhatnak létre, kezelhetnek, mérhetnek és optimalizálhatnak webhelyeken, mobileszközökön és közösségi hálózatokban egyaránt.A szervezetek rugalmasan képesek együttműködni az interaktív ügynökségekkel és infrastruktúraszolgáltatókkal az Adobe CQ felhőalapú üzemeltetése és kezelése céljából. Az Adobe ma az általa kezelt és üzemeltetett Adobe CQ Cloud szolgáltatást is bejelentette.
Ugyancsak elérhető az Adobe CQ eCommerce szoftver is, amely a webhelyeken, mobileszközökön és a közösségi médiában zajló vásárlási folyamat kezeléséhez és optimalizálásához biztosít képességeket az e-marketing szakemberek számára. Az Adobe Digital Marketing Suite részét képező webes élménymenedzsment (Web Experience Management, WEM) megoldással a szervezetek gyorsan biztosíthatnak saját márkajelzéssel ellátott, személyre szabott élményt a hatékony elektronikus kereskedelmi funkciókkal rendelkező online csatornákon.
Az Adobe CQ eCommerce a többcsatornás kereskedelmi és kommunikációs szoftverek szolgáltatója, a hybris piacvezető technológiáját integrálja. A nemrégiben bejelentett partnerkapcsolat keretében a két vállalat világszerte közösen értékesíti és reklámozza az Adobe megoldását az ügyfeleknek a globális ügynökségek és rendszerintegrációs partnerek által nyújtott megvalósítási szolgáltatásokkal. Emellett az ügyfelek tetszőleges elektronikus kereskedelmi platformokkal, rugalmasan integrálhatják az Adobe WEM-megoldását a mellékelt szabványos alkalmazásprogramozási felületek segítségével.
Az Adobe CQ 5.5 Social Communities megjelenésével az e-marketing szakemberek jobban kihasználhatják a közösségi tevékenységeket a saját tulajdonú digitális eszközök minden típusán, így új ügyfeleket szerezhetnek, és növelhetik a meglévő ügyfelek hűségét. Az Adobe webes élménymenedzsment megoldásának részét képező CQ Social Communities lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy a vezető közösségi hálózatok környezetét különböző marketingcsatornákhoz, például vállalati és mobil webhelyekhez vagy alkalmazásokhoz kapcsolva elmélyítsék az ügyfelekkel fenntartott és az ügyfelek közötti kapcsolatokat is.
A nemrégiben kiadott Adobe CQ 5.5 szoftver részeként elérhető CQ Social Communities lehetővé teszi, hogy a szervezetek Facebook vagy Twitter belépési lehetőséget biztosítsanak saját csatornáikon, majd a profilinformációk alapján személyre szabják a felhasználói élményt. A marketingszakemberek további forrásokból, például egy fogyasztói kapcsolatkezelő rendszerből vagy egy webhelyprofilból származó adatokkal is egyesíthetik a profilinformációkat, így egyetlen nézetet hozhatnak létre az ügyfélről.
A marketingszakemberek a CQ Social Communities új közösségi bővítményeivel, többek között a „Tetszik” gombbal és a tevékenységi hírcsatornákkal erősíthetik a kapcsolatot a digitális csatornáik és a közösségi hálózatok között azáltal, hogy az ügyfelek megoszthatják a tartalmakat barátaikkal. A szervezetek közösségi szempontból jelentős információkat is megoszthatnak a vállalati honlapon, például hogy milyen ismerősök vásároltak meg egy adott terméket, miközben erősítik a jelenlétüket a közösségi hálózaton.
Az Adobe Systems Inc. a rendezvényen ismertette a legújabb Adobe Digital Index felmérés eredményeit. A tanulmány azt vizsgálta, hogy milyen különbség tapasztalható a webhelyek globális adatforgalmában és felhasználói élményében attól függően, hogy a látogatók táblagépet, okostelefont, illetve személyi számítógépet használnak. A felmérés eredményei szerint 2013 elejére a táblagépek nagyobb webes adatforgalmat fognak bonyolítani, mint az okostelefonok, és az ügyfelek majdnem olyan lebilincselőnek fogják találni a webhelyek böngészését a táblagépeken, mint a számítógépeken.
Az eredmények azt jelzik, hogy a táblagépek az okostelefonoktól határozottan elkülönülő csatornává váltak. Miközben az alkalmazások a mobilstratégia igen értékes és fontos összetevőjének bizonyultak, a vállalatok számára jövedelmező lenne, ha befektetnének a weblapok mobilra optimalizálásába az egyre növekvő számú, jó anyagi helyzetű lévő táblagép-felhasználó számára. A felmérés legfontosabb megállapításai:
- A táblagépek piaci bevezetését követő első két évben a webhelyek táblagépes látogatásainak aránya körülbelül 10-szer gyorsabban nőtt, mint az okostelefonok esetében, az elmúlt év során pedig több mint 300 százalékkal nőtt a részesedésük. A gyors növekedés oka egyrészt a táblagépek egyre növekvő népszerűsége, másrészt hogy a táblagépekről arányosan jóval többször többször keresnek fel webhelyeket, mint az okostelefonokról.
- 2013 elejére a táblagépek részesedése a webhelyek adatforgalmából meg fogja haladni az okostelefonokét, 2014-re pedig eléri a webhelyek teljes adatforgalmának 10 százalékát.
- Az ügyfelek szinte ugyanolyan lebilincselőnek tartják a webhelyek táblagépes böngészését, mint a számítógépről történő megtekintést, a személyi számítógépekkel mégis háromszor gyakrabban keresik fel a webhelyeket.