A Kindle Fire tavalyi debütálásakor sokan dörzsölték a tenyerüket: na, vége, méltó ellenfelet kap az ipad, ráadásul...
A Kindle Fire tavalyi debütálásakor sokan dörzsölték a tenyerüket: na, vége, méltó ellenfelet kap az ipad, ráadásul elérhető áron. Mostanra azonban kiderült, az Apple táblagépét nemhogy nem rázta meg a támadás, hanem még javítani is tudott piaci részesedésén.
Az IDC jelentéséből, amely a táblagép-piac alakulását elemzi, kiderül, hogy az Apple az idei első negyedévben a táblagép-piac 67,8 százalékát mondhatja a magáénak (mármint ami a leszállított termékeket – azaz iPadeket – illeti). Ez pedig jelentős javulás, hiszen 2011 utolsó negyedévében 54.7 százalék volt ugyanez a szám (holott ebbe az idősávba a karácsonyi ünnepek is beleestek). Annál jobban jött az ünnepi szezon az Amazonnak, hiszen tarolt a Kindle Fire-rel.
Most viszont az Apple ismét beszállt a játékba, méghozzá új iPadjével, amiből az első három napon 3 millió darabot adtak el. E nagy szám érzékeltetésére itt mutattunk egy infografikát.
Mindemellett úgy tűnt, a Kindle Fire is megtalálta a maga piaci szegmensét, azonban mostanában arról panaszkodnak a kiskereskedők, hogy olcsó ár ide, olcsó ár oda, nem megy olyan jól az Amazon készüléke.