Pár héttel ezelőtt egy elégedetlen felhasználó úgy döntött, bepereli az Apple-t, mivel a Siri „nem olyan okos, mint...
Pár héttel ezelőtt egy elégedetlen felhasználó úgy döntött, bepereli az Apple-t, mivel a Siri „nem olyan okos, mint azt a reklámokban állítják”. Úgy tűnik nem elszigetelt esetről van szó: alig pár héttel az szóban forgó történet után, tegnap máris újabb felhasználó perelte be a céget (illetve fordult a fogyasztóvédőkhöz). Bár első olvasatra ez ilyen pereskedések mókásnak tűnnek, az USA-ban nagyon komolyan veszik az ún. „false advertising” hatálya alá eső jogsértéseket, és minden benyújtott panaszt alaposan kivizsgálnak.
Az újabb pert David Jones (Los Angeles) indította, hasonló indoklással mint ez első, már említett pereskedő. David elmondása szerint, bár az Apple reklámjaiban a Siri szinte mindenre gyors és hatékony megoldást jelent, legyen szó gitár akkordok megtanulásáról vagy egy étterem megtalálásáról, a valóságban, a legtöbb esetben rossz, nehezen értelmezhető választ ad, sőt van olyan, hogy egyáltalán nem is tud segíteni vagy megoldást kínálni. Az Apple számára nem ezek az első kellemetlen perek, tavaly év végén nagy vihart kavart a Siri és a születésszabályozás „cenzúrázása” (beszámolónk itt).