A válság hatására megtépázott és a jelentős versenyhelyzettel szembenéző vidéki szálláshelyek számára a fennmaradás...
A válság hatására megtépázott és a jelentős versenyhelyzettel szembenéző vidéki szálláshelyek számára a fennmaradás és a további fejlődési lehetőségének legfontosabb záloga a megfelelő számú vendégéjszaka folyamatos biztosítása. Ebben egyre inkább kulcsszerep jut az internetes foglalásoknak, hiszen az online vendégéjszakák száma ebben a körben is töretlenül, évi 20 százalékkal nő. Melyek ennek legfontosabb okai? Mire figyeljen oda egy vidéki szálloda az online stratégiája kialakításakor? Többek közt e kérdésekre kereste a választ a BDOnline.hu és a Turizmus.com közös átfogó online felmérése.
A vidéki szállodákban regisztrált online vendégéjszakák száma az elmúlt három évben folyamatos növekedést mutatott. Miközben az összes vendégéjszaka száma 2009-ben jelentősen visszaesett, az online foglalások területén a növekedés töretlen maradt. Ennek köszönhetően mára az összes 3-5 csillagos vidéki szálloda online vendégéjszakáinak száma elérte a teljes kereslet harmadát, a válaszadók és az online szolgáltatók adatai alapján mérhető adatok szerint.
Honnan jönnek a látogatók?
A felmérés alapján megállapítható, hogy a saját szállodai honlapok napi átlagos látogatószámai együtt nőttek a kategóriákkal: 3 csillagosoknál 101 fő/nap, a 4 csillagosoknál 428 fő/nap, míg az 5 csillagos szegmensben 875 fő/nap volt ez az érték. A magasabb látogatószámok elsősorban annak a ténynek köszönhetők, hogy az érintett szállodák felismerték az online jelenlét „mindenhatóságát”és annak a központi elemét adó saját honlap kiemelt szerepét. A forgalmi források a következőképpen alakultak:
Átlagban 35%-kal a keresőmotorok vitték a prímet, őket követte fej-fej mellett 27, ill. 26%-kal a hivatkozó webhelyek és a közvetlen forgalom. Átlag 12%-kal a negyedik helyre az egyéb forrásból (email-marketing; banner stb.) származó kattintások kerültek.
A vidéki szállodák legnagyobb közvetítői
A felmérés alapján a legfontosabb közvetítő az összesített sorrendben a booking.com lett, míg a második a szallas.hu. Ez a két társaság kiemelkedik a mezőnyből, sikerüket integrált online (és offline) marketing-kommunikációjuknak köszönhetik, amelyben meghatározó szerepet tölt be a Google AdWords.
Az iranymagyarorszag.hu a 3 csillagos kategóriában elfoglalt második helyét a website óriási tartalmának és az ezzel szoros összefüggésben lévő keresőoptimalizáltságának köszönhetően érte el. A wellnesshetvege.hu weboldala az egyik legrégebbi piaci szereplő, a „wellness hotelek” és a „wellness hétvége” mainstream kulcsszavakra verhetetlennek tűnik, ami a jól megválasztott domainnévből és a domain korából egyaránt adódik.