A hírlevél (newsletter) az internet korai időszakában hihetetlenül népszerű megoldás volt.
A hírlevél (newsletter) az internet korai időszakában hihetetlenül népszerű megoldás volt. A műfaj napjainkban is él, de már nem virul. A könyjelzőkhőz, offline-böngészőkhöz és a boldog emlékű „http”-hez hasonlóan eltünedezik, vagy legalábbis veszít fontosságából. Hírlevelek helyett ma már inkább RSS, csiripek üzenőfalak „notifikációk”, hírgyűjtő portálok és apró alkalmazások szolgáltatják a friss infókat.
Ráadásul a spamek elterjedés sem tett jót a műfajnak. A „webkettőt” azért túl fogja érni a hírlevél, sőt a Twitter most egy hasonló megoldást vezetett be. Valószínűleg a nemrég felvásárolt Summify kapcsán, a csiripelő oldal heti hírlevelet fog kiadni, „weekly digest” néven. Az összeállítás a legnépszerűbb és legérdekesebb csiripeket fogja tartalmazni, összeállítását pedig (hasonlóan a Huffington és a többi igényes portál megoldásához) teljesen „kézzel” végzik – gyakorlott újságírók állítják össze és szűrik a tartalmat.