A voxel technológia a kilencvenes években forradalminak számított, a legtöbb szakértő és játékrajongó biztos volt...
A voxel technológia a kilencvenes években forradalminak számított, a legtöbb szakértő és játékrajongó biztos volt benne, hogy ez a megoldás lesz a jövőben az uralkodó. Nem így történt; a voxel mellett szinte régimódinak és nehézkesnek tűnő poligon-alapú játékmotorok nyertek, (lásd. „Kedvenc játékmotorjaink” c. írásunkat) a voxel pedig megmaradt egy szép emléknek, és a független fejlesztők kedvenc vesszőparipájának.

Lassan megjelenik egy újabb próbákozás, a teljes egészében voxel-technológiára épülő Cube World nevű szerepjáték. Bár megjelenésében a Minecraftra hasonlít (nem értjük miért, hiszen a voxel-motorok tudnak ennél szebb megoldásokat is, nem muszáj ragaszkodni a kockákhoz) valójában hagyományos szerepjáték, küldetésekkel, szintlépésekkel és persze legyilkolható ellenfelekkel. A motornak köszönhetően a környezet és a tárgyak elképesztő módon „rombolhatók” (ilyesmire sosem lesz képes egy poligonos motor), megjelenési időpontról még sajnos nincs hír. További képek és videók a fejlesztő weboldalán.