Tech techline.hu 2012. február. 01. 10:30

Angry Birds - semmi bajuk a warezolással

Az Angry Birds meghökkentő sikerére magyarázat ugyan nincs, arra azonban jó példa volt (a Minecraft-al együtt), hogy a...

Az Angry Birds meghökkentő sikerére magyarázat ugyan nincs, arra azonban jó példa volt (a Minecraft-al együtt), hogy a fejlesztők számára világossá váljon: a csillogó grafikánál, a hatalmas fejlesztői gárdánál és a sok éves fejlesztési időnél sokkal fontosabb a jó alapötlet, és a vírusmarketing. A független, „garázs” fejlesztőkből pár év alatt óriás céggé növekedett Rovio érdekesen közelít a warezolás kérdéséhez. Mikael Hed a Midem konferencián (Cannes) tartott előadásában megemlíti, hogy „minden publicitás jó publicitás”.

Ez alatt természetesen játékuk sok tízmillió warezolt példányára gondol; az Angry Birds sorozat évek óta az egyik legnépszerűbb és legtöbbet letöltött játék a kalóz oldalakon. „A kalózkodás nem biztos, hogy rossz dolog – reggel még dühöngsz, de a nap végére az veszed észre, hogy segített az üzletben” – céloz a warez példányok reklámértékére és az ingyen hírverésre Mikael. „Tanultunk a zeneipar által elkövetett hibákból – nem azt számoljuk mennyi játékot adtunk el és mennyit warezoltak le: azt számoljuk mennyi rajongónk van. Akár megvette valaki a játékot akár letöltötte, ő már Angry Birds rajongó, és fontos nekünk. Ha a rajongótábor növekszik, az üzlet is növekszik – ha a rajongók elpártolnak, akkor bezárhatjuk a boltot”

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.