Az Angry Birds meghökkentő sikerére magyarázat ugyan nincs, arra azonban jó példa volt (a Minecraft-al együtt), hogy a...
Az Angry Birds meghökkentő sikerére magyarázat ugyan nincs, arra azonban jó példa volt (a Minecraft-al együtt), hogy a fejlesztők számára világossá váljon: a csillogó grafikánál, a hatalmas fejlesztői gárdánál és a sok éves fejlesztési időnél sokkal fontosabb a jó alapötlet, és a vírusmarketing. A független, „garázs” fejlesztőkből pár év alatt óriás céggé növekedett Rovio érdekesen közelít a warezolás kérdéséhez. Mikael Hed a Midem konferencián (Cannes) tartott előadásában megemlíti, hogy „minden publicitás jó publicitás”.
Ez alatt természetesen játékuk sok tízmillió warezolt példányára gondol; az Angry Birds sorozat évek óta az egyik legnépszerűbb és legtöbbet letöltött játék a kalóz oldalakon. „A kalózkodás nem biztos, hogy rossz dolog – reggel még dühöngsz, de a nap végére az veszed észre, hogy segített az üzletben” – céloz a warez példányok reklámértékére és az ingyen hírverésre Mikael. „Tanultunk a zeneipar által elkövetett hibákból – nem azt számoljuk mennyi játékot adtunk el és mennyit warezoltak le: azt számoljuk mennyi rajongónk van. Akár megvette valaki a játékot akár letöltötte, ő már Angry Birds rajongó, és fontos nekünk. Ha a rajongótábor növekszik, az üzlet is növekszik – ha a rajongók elpártolnak, akkor bezárhatjuk a boltot”