Egy egész napnyi díjat ír jóvá az amerikai AT&T akár már akkor is, ha csak 20 percig nincs internet – de akkor is pénzt kaphatnak az ügyfelek, ha sokat kell várni az ügyfélszolgálaton.
Rendkívül bosszantó tud lenni, amikor a mobil- vagy vezetékes hálózat meghibásodik, és/vagy hosszasan kell várakozni az ügyfélszolgálaton. Sokan fel szokták vetni ilyenkor: ha adott esetben hosszú ideig nincs internet (vagy ritkább esetben mobilhálózat), miért nem írják jóvá időarányosan a számlán?
Valami ilyesmivel próbálkozik az amerikai AT&T telekommunikációs vállalat, mely bejelentette: egy egész napnyi jóváírást kapnak azok, akiknél
- az optikai internetszolgáltatás 20 percnél hosszabban maradt ki,
- vagy a vezeték nélküli hálózat 1 óránál tovább nem működött.
Ami pedig az ügyfélszolgálatot illeti, 5 percnél hosszabb várakozás esetén egy 5 dolláros – körülbelül 2000 forintos – utalványt kapnak az ügyfelek. Ez persze valahol egy ügyes marketingfogás is, de mindenképpen több, mint a semmi és az „elnézését kérjük”.
Mint a Gizmodo hozzáfűzi, az AT&T-nél 2024-ben több súlyos, kiterjedt kimaradás is volt, így akár motiváló erő is lehet a cégnél a problémák mihamarabbi kezelésére – no és persze a megelőzésére. Sok kicsi sokra megy, és ha sok fogyasztót kell kompenzálni rendszeresen, az már egy ekkora cégnél is éreztetheti a hatását.
Az AT&T tervei között szerepel egy olyan honlap indítása is, ahol az ügyfelek követhetik a kimaradások állapotát – így nem kell a közösségi médiát sem használniuk annak az ellenőrzésére, hogy hogy áll egy probléma javítása.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.