Az OpenAI bejelentette mesterséges intelligenciája ChatGPT jelentős átalakítását. Mostantól kezdve a chatbot képes lesz arra, hogy – akárcsak a Google – keresgéljen a neten, majd ennek megfelelően adjon válaszokat a felhasználó kérdéseire.
Egy rövidebb tesztidőszak után elindította az OpenAI a ChatGPT Search szolgáltatást, ami a pár hónapja bemutatott GPT-4o modellre építő kereső. A frissítésnek köszönhetően átalakul a népszerű chatbot használatának élménye, miután a netes keresésre szakosodik, egyfajta alternatív módot kínálva az információk online megkeresésére és felhasználására. Ezzel pedig közvetlenebb versenybe kerül a chatbot mögött álló OpenAI a Google-lel.
Miután a felhasználó kérdezett, a ChatGPT Search releváns információkat és fényképeket szed le az internetről, illetve linkekkel is szolgál a megfelelő forrásokhoz. Ezután további kérdéseket/kéréseket lehet feltenni neki a folyamatban lévő keresés finomításához. Mindebben az a jó, hogy a MI-eszköz a legfrissebb információkkal képes válaszolni a kérdésekre, és nem olyan adatokkal, amelyek esetleg már elavultak.
Ahelyett tehát, hogy külön termékként indult volna el, a webes keresést integrálták a ChatGPT meglévő felületébe. A funkció a lekérdezések alapján határozza meg, hogy mikor kell elérni a webes találatokat, bár a felhasználók manuálisan is indíthatnak internetes kereséseket.
Valószínűleg nem meglepő, hogy a keresési funkciót az OpenAI támogató Microsoft Bing keresőmotorja hajtja, miután a redmondi cég lelkes támogatója az OpenAI-nek. Emellett olyan kiadók cikkeire is támaszkodik, amelyekkel a mesterséges intelligencia fejlesztője szerződéseket írt alá. Ilyen például a Wall Street Journal, a News Corp., az Associated Press, a Financial Times, a Time, az Axel Springer, a francia Le Monde és a spanyol Prisa Media. Az OpenAI azt is elmondta, hogy bármely webhely vagy kiadó eldöntheti, hogy megjelenjen-e a ChatGPT keresésben.
„A mostani változtatások hasznosabbá és pontosabbá teszik a ChatGPT-t” – mondta egy interjúban Varun Shetty, az OpenAI médiapartnerségi vezetője, hozzátéve, hogy biztosak abban, hogy az, hogy a chatbot képes az internetre menni, javítja a válaszok relevanciáját és csökkenti a hallucinációkat. (Ez utóbbi esetben a chatbot „kitalál” valamit, ami nem igaz vagy nem kapcsolódik a kérdéshez.)
A keresőmotorhoz minden ChatGPT Plus és Team felhasználó hozzáférhet, a következő hetekben pedig a vállalati és oktatási ügyfelek is. Néhány hónap múlva pedig az ingyenes felhasználók is kipróbálhatják, hogy milyen keresési élményt kínál nekik az OpenAI és a mesterséges intelligencia.
Logikusnak tűnhet a kérdés, hogy miért válassza a felhasználó a ChatGPT-t a Google-keresés helyett. Talán a legegyértelműbb ok, hogy nincsenek zavaró hirdetések. Míg a Google köztudottan sok pénzt keres a keresési eredményekben elhelyezett hirdetésekkel, az OpenAI projektvezetője, Adam Fry szerint jelenleg „nincs terv” a ChatGPT-ben történő hirdetésre. Viszont az vitathatatlan, hogy a mesterségesintelligencia-alapú keresés működtetése drágább, mint a hagyományosé, így kérdéses, hogyan fogja ezt az OpenAI finanszírozni a nem fizetős felhasználók esetében. Állítólag olyan tervek vannak, hogy az ingyenes felhasználóknak bizonyos korlátozásuk lesz arra vonatkozóan, hogy milyen gyakran használhatják legújabb keresési modellt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.