Ahogyan oly sok más területen, a mesterséges intelligencia a videójátékok világában is megjelent. A Call of Duty esetében például remek moderátornak bizonyult, legalábbis ez derült ki nagyjából egyéves működése után.
A videójátékok, így a Call of Duty (CoD) esetében is nagy probléma a játékosok közötti csevegés, mármint abban az esetben, ha itt elszabadulnak az indulatok. És bizony el is szabadulnak, ugyanis ebben a videójátékban fölöttébb durvák a csevegések. A mérgező tartalmakat ugyan moderátorok próbálják eltávolítani, azonban a közbelépésük nem igazán sikeres.
Pontosabban nem volt igazán sikeres, azonban, amióta bevetették a mesterséges intelligenciát, fordult a kocka. Az Activision Blizzard még tavaly októberben mutatta be a MI-alapú ToxModot – akkor indította el egyébként a kiadó a Call of Duty: Modern Warfare III-at. A ToxMod webhelyén az olvasható, hogy a rendszer elemzi a hangcsevegések szöveges áriratait, több tényező alapján észlelve a kulcsszavakat. De nemcsak ezeket, hanem a megjegyzésekre érkezett reakciókat is figyeli, és felismeri a játékos érzelmeit és megérti a játék magatartási kódexét. Emellett megbecsüli a beszélő és a befogadók korát és nemét, hogy jobban megértse az egyes beszélgetések kontextusát.
A ToxMod önmagában nem tilthat ki senkit, azonban megjelölheti a szabálysértéseket emberi moderátorok általi felülvizsgálatra. Az Activision ezután eldönti, hogy figyelmezteti-e vagy inkább elnémítja-e a játékosokat, de általában csak ismételt szabálysértések után dönt a kitiltás mellett. A Modern Warfare III-ban és a Call of Duty: Warzone-ban 67 százalékkal csökkent a visszaeső elkövetők száma, amióta az Activision 2024 júniusában végrehajtotta a kapcsolódó fejlesztéseket.
Ázsia kivételével jelenleg minden régió támogatja a ToxModot, amely az angol, a spanyol és a portugál nyelvű hangcsevegéseket tudja áttekinteni. Amikor a Black Ops 6 elindul október 25-én, már a francia és a német nyelv is támogatott lesz. Ugyanekkor a játékon belüli szöveges csevegés és a felhasználónevek szövegalapú moderálása már húsz nyelven lesz elérhető.
A mesterséges intelligencia használata a játékosok viselkedésének mérséklésére sokkal kevésbé vitatott, mint a technológia alkalmazása a játékon belüli eszközökhöz. A múlt év végén a MI által generált művészet már megjelent a Modern Warfare III tartalomfelületeiben. A játékiparban ekkortájt bekövetkezett elbocsátások történelmi száma közepette egyes kiadók attól tartanak, hogy a művészeket mesterséges intelligencia modellekkel próbálják majd lecserélni – figyelmeztet a TechSpot.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.