Rontották a gyerekük esélyeit arra, hogy bekerüljön egy elit egyetemre – ezt állítják azok az amerikai szülők, akik pert indítottak egy iskolakörzet ellen. Az ok: az iskola rájött, hogy a fiuk mesterséges intelligenciát használt egy projekt elvégzéséhez, emiatt pedig rossz jegyet kapott rá.
A mesterségesintelligencia-alapú eszközök lassan az élet minden területére begyűrűznek, nem kivétel ez alól az oktatás sem. Most az Egyesült Államokban kerekedett ebből egy kisebb botrány, miután egy diák rossz jegyet kapott a feladatára – azért, mert azt az MI segítéségével készítette el.
Az eset Massachusetts államban történt, a szülők pedig be is perelték a helyi iskolakörzetet, amiért az intézményben rossz eredményt kapott a fiuk a generatív mesterséges intelligencia használata miatt – írja a Gizmodo. A szülők szerint a Hingham High School szabályzata nem tiltja az MI használatát a feladatok elvégzése során. A tanuló – az amerikai rendszerben – 65-ös értékelést kapott az elérhető 100-ból a történelmi projektjére, ez pedig a szülők állítása szerint rontotta az esélyeit arra, hogy bekerüljön egy elit egyetemre.
Az intézmény szerint azonban a tanulói kézikönyv tiltja a „jogosulatlan technológiák” használatát, valamint „egy másik szerző nyelvezetének, gondolatainak a közeli utánzását és saját műként történő feltüntetését”.
A család azt is állítja, hogy a fiukat méltánytalan módon támadta az iskolakörzet, ami „következetlenül” alkalmazza a szabályokat. Megjegyzik: gyereküket az esetet követően nem vették be a National Honor Society nevű diákszervezetbe, miközben egy másik tanuló egy MI-t is használó dolgozattal került be oda. Az iskolakörzet azonban megjegyzi: végül felvették a diákot a szervezetbe.
Arról, hogy Magyarországon hány diák és tanár használja rendszeresen az MI-t, itt írtunk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.