Tech HVG 2024. október. 09. 09:03

Mi jöhet még? Újabb bosszantó változás érkezik a YouTube-ra, a reklámokat érinti

Viszlát, visszaszámláló – a jelek szerint azzal kísérletezik a YouTube, hogy nem jeleníti meg a visszaszámlálást a reklámok alatt. Több módszert is tesztelnek, de az közös, hogy a felhasználó nem tudja, mikor ugorhatja át a hirdetést.

Akik rendszeresen böngészik a YouTube-ot, tudják, hogy a Google mindenhová igyekszik reklámokat csempészni a platformon. Oda is, ahová már tényleg senki nem gondolta volna, hogy lehet.

A videók előtt/közben/után elinduló reklámok többnyire néhány másodperc után átugorhatók. Hogy mikor, azt egy visszaszámlálóval jelzi a YouTube, majd amint ez lejárt, lehet kattintani a „kihagyás” gombra, és indulhat is a videó. Legalábbis eddig így működött a dolog.

Néhány felhasználónál – és jelen sorok szerzőjénél – ugyanis úgy tűnik, a YouTube egyszerűen eltüntette a visszaszámlálást a reklámoknál. Tehát, ha elindul a hirdetés, egy darabig nem látni semmit a korábbi visszaszámlálás/átugrás gomb helyén; utóbbi csak akkor tűnik fel, amikor a YouTube úgy ítéli meg.

Fontos kiemelni, hogy ez nem teszi átugorhatatlanná a reklámokat, „csak” annyi változik, hogy a felhasználó nem fogja tudni, mikor kattinthat, hogy elinduljon a tartalom. Az Android Police megfigyelt asztali böngészőben egy másik metódust is, amikor a visszaszámlálás helye ki van takarva – esetünkben a korábban részletezett módszer jelentkezett, amikor semmi nem látszik a visszaszámlálás ideje alatt.

A jelek szerint a mobilos appokat is érinti a változtatás, ráadásul egyre többeknél jelenik meg. Bár egyelőre tesztnek tűnik a dolog (már csak azért is, mert eltérő, hogyan történik a visszaszámlálás elrejtése), de valószínű, hogy a YouTube változtatni tervez az eddigi rendszeren. Hivatalos megerősítés azonban egyelőre nincs.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.