Tech Balogh Csaba 2024. szeptember. 10. 17:03

A Honor állítja: kártérítést kellett fizetnie a két embernek, akik azt mondták, hogy jó a telefonja [frissítve]

Balogh Csaba
Szerzőnk Balogh Csaba

Vélhetően fordítási baki révén kínos állítást terjeszt magáról a Honor, az éppen a konkurensének megtrollkodására készülő kínai telefongyártó.

Sam Sung szerint „a Honor Magic V3 a #1 hajlítható okostelefon”. Ezt a Honor tette közzé múlt csütörtökön, miután két hónapon belül másodjára is bemutatta a Magic V3 nevű, egyébként valóban szupervékony hajlítható telefonját. A berlini IFA szakkiállításra időzített kampányához a kínai mobilgyártó két Sam Sung nevű embert kérdezett meg. A Glasgowban élő toborzó és a londoni orvosbiológus a közlemény szerint olyan mondatokkal reagáltak, mint például: „El sem hiszem, hogy milyen vékony.” „Számomra határozottan az első helyen áll az összecsukható telefonok listáján.” „Nem számítottam rá, hogy ilyen könnyű lesz.”

Biztosak vagyunk benne, hogy ön is pont így fogalmaz, amikor valaki megkérdezi, mi a véleménye egy mobiltelefonról. Hiszen amikor egy olvasónk vagy ismerősünk hasonló kérdéssel fordul hozzánk, mi is mindig szuperizgatottak leszünk, és természetes nyelven megfogalmazott válaszunkban fontosnak tartjuk kiemelni a vezető globális szolgáltató kiváló minőségű, hatékony és megbízható termékeit, amelyek világszerte lehetővé teszik és megadják az emberek számára azt a szabadságot, hogy még többre legyenek képesek, még többet érjenek el, még többet tegyenek.

A trollkodás persze akkor trollkodás, ha közhírré tétetik, így történt ez a Honor Magyarország közösségi csatornáin is. A vállalat minden közlési csatornáján elismeri kisbetűs megjegyzésben, hogy a két Sam Sung nevű ember pénzt kapott a véleményéért. Ám a Facebookra és Instagramra kikerült kép bal alsó sarkában igen érdekes formában jelent meg a szöveg, mely szerint „kártérítést” fizettek annak, aki jót mondott a készülékről.

Honor

A magyar nyelv értelmező kéziszótára szerint a kártérítés nem más, mint „szándékosan vagy vétkes gondatlanságból okozott, illetve baleset folytán bekövetkezett kár jóvátétele, ilyen címen fizetett pénzösszeg”. Hogy itt gondatlanság történt, az nem kérdés. Csak nem biztos, hogy úgy, ahogy a gyártó ezt állítani akarta.

Frissítve: Cikkünk megjelenése után a vállalat eltávolította közösségi csatornáiról a bejegyzést.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.