Tech HVG 2024. augusztus. 21. 10:03

Újabb helyen jönnek reklámok a YouTube-on

Úgy tűnik, hallgat a felhasználók panaszaira a YouTube, és egy újonnan bevezetett reklámfelület esetében már olyan gyakorlatot alkalmaz, ami kevésbé zavarhatja a nézőket az élő közvetítések alatt.

Miközben ádáz harcot vív a reklámblokkolókkal, egy új reklámformátumot kezdett tesztelni a YouTube – derül ki a platform tesztelés alatt álló funkciókat bemutató oldaláról.

Az új formátum az élő videós közvetítéseket érinti, melyeknél a videó megszakítása különösen nem szerencsés – így a YouTube „kép a képben” fog reklámokat megjeleníteni egy kis ablakban, az élő videó alatt, azzal párhuzamosan.

Ez egy lényegesen kevésbé kellemetlen hirdetési formátum, mint a videók előtt/közben várakoztatni a felhasználót egy élő tartalomnál. Mint a ZDNet megjegyzi: az egyelőre nem ismert, hogy a hanggal mi lesz, azaz a tartalom hangsávját hallja majd a felhasználó, vagy átveszi azt a reklámé. Ez még lehet sarkalatos pont.

A YouTube egyelőre nem adott ki fotót vagy videót arról, hogy a gyakorlatban hogyan néz ki az új hirdetési formátum. Az újdonságot egyelőre néhány tartalomgyártó próbálhatja ki, ők az élő közvetítések beállításai között aktiválhatják.

Valami történik Oroszországban, elkezdett furcsán viselkedni a YouTube

Egyre többen panaszkodnak Oroszországban arra, hogy nehezen tudják csak böngészni a YouTube-ot. Az elmúlt időszakban a platform szándékos lassítása is felmerült, de az orosz hatóságok szerint a Google a ludas.

Mindent összevetve, bár még nem látni, de ez egy kevésbé zavaró reklámformátumnak tűnik, mint az eddigiek – már csak azon múlhat a bevezetése, hogy a felhasználók és a tartalomgyártók milyen visszajelzéseket adnak róla a tesztidőszak alatt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.