Úgy tűnik, hallgat a felhasználók panaszaira a YouTube, és egy újonnan bevezetett reklámfelület esetében már olyan gyakorlatot alkalmaz, ami kevésbé zavarhatja a nézőket az élő közvetítések alatt.
Miközben ádáz harcot vív a reklámblokkolókkal, egy új reklámformátumot kezdett tesztelni a YouTube – derül ki a platform tesztelés alatt álló funkciókat bemutató oldaláról.
Az új formátum az élő videós közvetítéseket érinti, melyeknél a videó megszakítása különösen nem szerencsés – így a YouTube „kép a képben” fog reklámokat megjeleníteni egy kis ablakban, az élő videó alatt, azzal párhuzamosan.
Ez egy lényegesen kevésbé kellemetlen hirdetési formátum, mint a videók előtt/közben várakoztatni a felhasználót egy élő tartalomnál. Mint a ZDNet megjegyzi: az egyelőre nem ismert, hogy a hanggal mi lesz, azaz a tartalom hangsávját hallja majd a felhasználó, vagy átveszi azt a reklámé. Ez még lehet sarkalatos pont.
A YouTube egyelőre nem adott ki fotót vagy videót arról, hogy a gyakorlatban hogyan néz ki az új hirdetési formátum. Az újdonságot egyelőre néhány tartalomgyártó próbálhatja ki, ők az élő közvetítések beállításai között aktiválhatják.
Mindent összevetve, bár még nem látni, de ez egy kevésbé zavaró reklámformátumnak tűnik, mint az eddigiek – már csak azon múlhat a bevezetése, hogy a felhasználók és a tartalomgyártók milyen visszajelzéseket adnak róla a tesztidőszak alatt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.