Többféleképpen is létrehozhat a felhasználó saját mesterséges intelligenciát, MI-alapú karaktereket a Meta AI Studio nevű eszközével.
A Meta megkezdte az AI Studio bevezetését, első körben az Egyesült Államokban, utána indulhat el a világ többi részén a szolgáltatás. Egy olyan fejlett, a Meta mesterséges intelligencia modelljén, a Llama 3.1-n alapuló eszközről van szó, ami ehetővé teszi bárki számára, hogy MI-karaktereket hozzon létre, az alkotók pedig MI-t építhetnek saját maguk kiterjesztéseként, hogy több rajongót érhessenek el.
Az AI Studio tehát kétféleképpen használható. Az elsőt, ami egy mesterséges intelligencia létrehozása saját használatra, akár meg is lehet osztani a barátokkal. A mesterséges intelligencia karakterének a felépítéséhez érdemes felkeresni a Meta dedikált oldalát (az AI Studio egyelőre csak az Egyesült Államokban működik), vagy új üzenetet kell indítani az Instagramon, és rákoppintani az „AI chat” elemre. Innen testre szabható az AI-karakter, beleértve a nevét, személyiségét, hangnemét, avatarját és szlogenjét. A Meta egy „lépésről lépésre” útmutatót is készített, amely szakértői tippeket és bevált gyakorlatokat tartalmaz, amelyek segítenek életre kelteni a mesterséges intelligencia karaktert.
A második lehetőség talán még ennél is izgalmasabb. Az AI Studio segítségével az Instagram-alkotók saját maguk kiterjesztéseként is beállíthatnak egy mesterséges intelligenciát, amely gyorsan válaszol a gyakori kérdésekre. Akár tényeket osztanak meg magukról, akár kedvenc márkáikra és korábbi videóikra hivatkoznak, az alkotói mesterséges intelligencia segítségével az alkotók több emberhez juthatnak el, a rajongók pedig gyorsabban kaphatnak válaszokat.
Az alkotók személyre szabhatják mesterséges intelligenciájukat olyan dolgok alapján, mint az Instagram-tartalmuk, a kerülendő témák és a megosztani kívánt linkek. Az Instagram alkalmazás professzionális irányítópultján keresztül be- és kikapcsolhatják az automatikus válaszokat, és még azt is eldönthetik, hogy kinek válaszoljon a mesterséges intelligencia. Az alkotói mesterséges intelligencia válaszai egyértelműen fel vannak címkézve, így a rajongók számára teljes az átláthatóság.
A Meta arra is gondolt, hogy utasítani lehessen a MI-t, hogy ne foglalkozzon bizonyos témákkal. Így meg lehet adni egy listát azokról a témákról, amelyeket a mesterséges intelligenciának kerülnie kell. Ez segíthet a partnerségekkel/szponzorációkkal és az érzékeny kulturális/társadalmi problémákkal kapcsolatos aggályok megoldásában.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.