Nyíltan szexuális tartalmú alkalmazások videós hirdetései tűnnek fel sok felhasználónál a YouTube-on. Az elmúlt hónapokban nem először fordult elő ilyen probléma, pedig a Google állítja: mindent megtesz, hogy kiszűrje ezeket a hirdetéseket.
A YouTube felületén tilos a pornográf tartalmak megosztása, bár volt már rá példa, hogy a platform hibája miatt mégis felkerülhetett pár ilyen videó.
Ha videók formájában nem is, de a hirdetések esetében az elmúlt időszakban több alkalommal is megjelentek pornográf tartalmak – írja az Android Authority. A portál az elmúlt hónapokban több alkalommal is találkozott ilyenekkel a YouTube-on: nyolc hónapja kétszer, majd egy alkalommal július elején is – legutóbb pedig a napokban, annak ellenére, hogy a Google fogadkozik: mindent megtesz ezek visszaszorításáért.
A portál több, a közösségi médiában megjelent bejegyzést is talált a témában: a Reddit- és X-beszámolók alapján egy határozottan szexuális tartalmú applikáció hirdetése jelent meg sokaknál a videók előtt. Ezek hivatkozásától eltekintünk, de teljesen egyértelmű, hogy erotikus szolgáltatásokkal függ össze a hirdetett app – egy rövid, ismétlődő videórészlet éppen csak nem mutat egy aktust, csak a félreérthetetlen mozdulatsort.
Az egyik felhasználó jelezte is a YouTube felé a problémát, ahonnan az a válasz érkezett, hogy megvizsgálják a szóban forgó hirdetéseket, és mindent intéznek a továbbiakban. Az Android Authority szerint azonban ez még nem minden: a botok is egyre gyakrabban tűnnek fel a kommentek között – a profilképek, valamint a szöveg alapján ők sem csak annak adnak hangot, hogy mennyire várják a következő videót.
A portál felidézi: a cég szóvivői korábban úgy nyilatkoztak, szigorú irányelveik vannak a nyíltan szexuális tartalmú hirdetésekkel szemben. Ha egy reklám megsérti a szabályokat, törlik azt – és a megelőzésre is több eszközük van. A YouTube milliós nagyságrendben függeszt fel hirdetői fiókokat az irányelvek megsértése miatt; a problémák kiszűrésére már a mesterséges intelligenciát is bevetették. Úgy tűnik azonban, van még tere a fejlődésnek.
Az eset azért is kínos, mert a hirdetési üzletág a Google egyik fő bevételi forrása. Az ilyen, átcsúszó hirdetések – és kommentek – pedig azt az érzést kelthetik az emberekben, hogy mégsem olyan biztonságos a YouTube használata, például gyerekek mellett.
Az Android Authority ismét kérdésekkel fordult a Google-höz, ám egyelőre nem kaptak választ az üggyel kapcsolatosan.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.