2019 óta alkalmazta a mesterséges intelligenciát a McDonald's az Egyesült Államokban a rendelések feldolgozásához, ám a sok panasz miatt ebben a formában nincs maradása.
Nagyjából 5 év után elengedi a mesterségesintelligencia-alapú rendelési technológiát az amerikai McDonald’s – írja a BBC.
A gyorsétteremlánc a drive-through autós rendelési pontokon alkalmazta az IBM által fejlesztett MI-t, mely hangfelismeréssel dolgozta fel a rendeléseket. Nem túl sok sikerrel.
A felhasználók arra panaszkodtak a neten, hogy téves, esetenként meglehetősen bizarr rendeléseket állított össze a dolgokat félreértő MI: a több száz dollár értékű McNuggets-rendelés mellett baconnel megszórt fagyit is felvett a rendelésbe. Bár sokan szeretik a mekis fagyit krumplival, de a szalonnás verzió már tényleg elég kellemetlen félreértésnek tűnik.
A McDonald’s már tájékoztatta a franchise-partnereit az Egyesült Államokban arról, hogy július végéig eltávolítja a technológiát az éttermeiből. Azt azonban megjegyezte: biztos abban, hogy valamilyen formában a jövőben is az éttermek része marad a mesterséges intelligencia.
A technológia bevezetése óta sokan tartottak attól, hogy majd elveszi az emberek munkáját – egyelőre úgy tűnik, ez nem fog megtörténni. A netes panaszok alapján számos probléma volt az MI által feldolgozott rendelésekkel, melyeket esetenként össze is kavart a technológia, így volt, hogy más rendelését fizettette ki valakivel, vagy összekevert tételeket az egyes rendelések között.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.