Már több mint 200 millió fa ültetését segítette az Ecosia a keresőmotorjával, és most újabb területen vernének gyökeret: egyre többen töltik le a néhány hete kiadott böngészőjüket.
Április végén saját böngészőt adott ki az Ecosia, melyet elsősorban a keresőjéről ismerhetnek a felhasználók. A cég keresőmotorja azzal szerzett magának hírnevet, hogy a hirdetési bevételeik egy részéből fákat ültetnek.
Az Ecosia böngészője minden jelentősebb platformon (macOS, Windows, Android, iOS) elérhető, és nagy meglepetést nem tartogat: a nyílt forráskódú Chromium motorra épül, így nagyban hasonlít a Google Chrome-ra. Erre tudatosan épít is a cég, meglátásuk szerint ugyanis szívesebben váltanak az emberek, ha az „élmény” nem változik drasztikusan – ezt a cég termékigazgatója, Michael Metcalf is aláhúzta a TechCrunch érdeklődésére.
A felhasználók rákaptak az innen letölthető új programra, ezt jól mutatja nemcsak az, hogy a Play Áruház nyilvános statisztikája szerint már 10 millió letöltésen is túlvan, hanem az is, hogy mind az androidos appboltban, mint az iPhone-os App Store-ban 4,8 csillagos értékelési átlaggal bír a böngésző.
Az Ecosia újdonsága nagymértékben személyre szabható, például a nyitóképernyő egyes, általuk végzett módosításait is ki lehet kapcsolni. Van ugyanis egy widget, ami azt mutatja, hány fát ültettek eddig, és mennyi pénzt fordítottak erre. Van mód a böngészési adatok importálására is más böngészőkből.
Szponzorált linkeket is építenek a böngészőbe: ezekre kattintva a felhasználók különböző internetes áruházakban találják magukat (Amazon, Aliexpress, Decathlon), és a befolyt bevételekből a fejlesztők faültetésre, valamint egyéb zöld projektekbe forgatják.
Ennek segítségével az Ecosia felhasználónként napi 25 kWh tiszta energia megtermelése mellett kötelezte el magát.
A későbbi tervek között több fejlesztés is szerepel, például több személyre szabási lehetőséget és egy MI-chatbotot is hoznának a böngészőbe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.