Már tesztelik az Instagramban az eddigi legnagyobb változtatást a reklámok terén: néhány másodpercet muszáj lesz megnézni a reklámvideókból, nem lehet csak úgy átugrani őket.
A közösségimédia-platformok bevételeinek döntő többsége a felületeiket elhelyezett reklámokból ered. A bevételek maximalizálásához pedig az az érdekük, hogy az alkalmazás minden zugába reklámokat helyezzenek el, még ha ezzel nem is gyűjtenek rajongókat a felhasználók körében.
A Metához tartozó Instagram is tele van már pakolva reklámokkal, az elmúlt időszakban már akkor is megjelennek, ha valakinek az adatlapján pörgeti a bejegyzéseket. Két poszt között bármikor betoppanhat egy reklám, mely megjelenésében is hasonlít egy normál bejegyzéshez.
Ezt persze gyorsan át lehet görgetni, folytatva a böngészést. Egyelőre.
A Meta (egykoron) fotós platformja ugyanis a jelek szerint átugorhatatlan reklámokat tesztel.
Az Android Authority információi szerint az Instagram már teszteli az újítást, mely az „Ad break”, avagy „Reklámszünet” nevet kapta, és pontosan azt takarja, amit a neve is sugall: a posztok között elhelyezett reklámok „megakadnak”, és néhány (3-5) másodpercig muszáj nézni őket. Az app nem hagyja, hogy továbbgörgessen, míg a visszaszámláló le nem telik.
A portál szerint a felhasználók nem lelkesednek annyira az újítás iránt, és valóban ez tűnik az Instagram eddigi legagresszívabb, reklámokat érintő változtatásának. Van, aki már azt rebesgeti, hogy búcsút int a platformnak, annyira bosszantja a dolog.
Egyelőre azonban csak a felhasználók egy kis számánál teszteli az újítást az Instagram, így megeshet, hogy a népharag még elsöpri. A Meta egyelőre nem kommunikálta a dolgot.
Az Instagramon és a Facebookon egyébként lehet száműzni a reklámokat, igaz, pénzért – erről itt írtunk bővebben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.