A Google az év végéig egymilliárd ember számára teszi elérhetővé a mesterséges intelligenciával felturbózott internetes keresőjét, ami a tesztek alapján még hatékonyabb, mint a jelenleg használt találati oldal.
Ha igazak a pletykák, amiket az OpenAI-val kapcsolatban hallani, akkor a Google bizony vakarhatja a fejét. A Bloomberg szellőztette meg nemrég azt a pletykát, miszerint a ChatGPT internetes keresővé alakul át – pontosabban ilyen szerepet is betölt majd. A lap szerint az interneten keres majd válaszok után a ChatGPT, és le is hivatkozza a forrásokat.
A ChatGPT google-ösödését azonban a Google sem várja feltett kezekkel. A vállalat az éves I/O fejlesztői konferenciáján bejelentette, hogy nagy változások előtt áll a keresőmotorja. Ennek köszönhetően már nem egyszerűen csak weboldalakat fog keresni a szolgáltatás: a felhasználók közvetlenül kaphatnak válaszokat és segítséget a rendezvények szervezésében, vagy egyszerűen csak egy ötletelésben.
Liz Reid, a Google Search alelnöke szerint a keresőtől a jövőben bármit lehet majd kérdezni, amire csak az ember kíváncsi, a válaszokat meg fogja kapni a mesterséges intelligenciától.
A Google-nek nincs egyszerű dolga, amikor egy ilyen funkció fejlesztéséről van szó. Az egyik legfőbb bevételi forrást ugyanis még mindig az jelenti a vállalat számára, hogy a kereső találati oldalán szponzorált tartalmakat jelenít meg. Ha viszont a mesterséges intelligencia már nem a weboldalak listáját adja válaszul, hanem magát a válaszokat a feltett kérdésre, akkor az üzleti modellt is át kell alakítani. Ez az, amit a cég szeretne megoldani valahogy.
A Google bejelentése szerint mostantól a legtöbb legkérdezés esetében a mesterséges intelligencia által generált válaszokat jeleníti meg a rendszer a találati oldal tetején. Ez egyelőre csak az Egyesült Államokban van így, ám a cég azt ígéri, több milliárd ember számára elérhetővé teszi az újdonságot, még 2024 végéig.
Magát az újdonságot 2023-ban már bemutatta a Google, de akkor csak azok tudták használni, akik a Search Labson keresztül feliratkoztak rá, hogy kipróbálhassák ezt még a megjelenés előtt. Reid szerint ők eddig több milliárd lekérdezést hajtottak végre, és a tapasztalat alapján a válaszokkal együtt járó hivatkozások sokkal több kattintást generáltak, mint amikor csak a weboldalak listája jelent meg a találati oldalon.
A cég szerint az újfajta keresést egy olyan Gemini modell támogatja, amit kifejezetten az internetes keresőhöz fejlesztettek ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.