Továbbra sem lehet előfizetni a prémium csomagra a Spotify alkalmazásában, de még csak utalás sincs arra, hogyan lehet ilyet, és mennyiért – az Apple ugyanis még az új uniós szabályozás után is feltételekhez köti ezt.
Márciusban lépett hatályba az új, digitális piacokról szóló uniós jogszabály (DMA), melyhez az Apple is hozzáigazította az iPhone-ok operációs rendszerét, az iOS-t – erről itt írtunk bővebben.
Az új szabályok értelmében az Apple-lel régóta ádáz harcot vívó Spotify is szeretne néhány alapvető információt megjeleníteni az alkalmazásában arról, hogy milyen prémium funkciókat kínálnak, milyen áron, és hol lehet erre előfizetni.
Eddig ugyanis az Apple szigorú szabályzata megtiltotta ezt, ha valaki nem használta a cég saját, jutalékalapú fizetési rendszerét (ami az App Store-on alapul).
A DMA hatására azonban ezeket feloldotta az Apple: már alternatív piacterek és fizetési szolgáltatók is használhatók az iOS-ben, és erre fel is hívhatják a figyelmet a szolgáltatók, legalábbis elvileg. A puding próbája az evés, és úgy tűnik, az első falat megakadt az Apple torkán.
A Spotify ugyanis benyújtott egy frissítési kérelmet az Apple-nek; az új alkalmazásverzió néhány „árazással és webhelyekkel kapcsolatos információt” tartalmazott volna, összhangban a DMA-val. Az Apple azonban órákkal később visszadobta a frissítést, és nem hagyta jóvá.
A Spotify egy, az X-en közzétett kommentárjában úgy fogalmazott, „az Apple továbbra is sérti az európai törvényeket”, ami azzal jár, hogy továbbra sem tudnak információkat megjeleníteni a felhasználóknak.
Az Apple frissítések jóváhagyásával foglalkozó csapata is reagált, ezt az Engadget portállal is megosztották. Mint írják, ahhoz, hogy külső hivatkozásokat lehessen elhelyezni egy zenei streamingszolgáltató alkalmazásában, a fejlesztőnek el kell fogadnia egy Music Streaming Services Entitlement (EEA) nevű kitételt. A cég szerint, ha a Spotify elfogadja ezt, és újból beküldi a frissítést jóváhagyásra, már át fog menni.
A Spotify nincs elragadtatva a dologtól, szerintük ugyanis ez az EEA csak egy újabb módja annak, hogy sarcot szedjen be a fejlesztőktől az Apple.
A zenei streamingfelületnek nem ez az első próbálkozása, hogy megnyissa az előfizetés lehetőségét az iOS-en: a DMA hatályba lépését követően egyszer már megpróbáltak kiadni egy olyan frissítést, ami lehetővé tette volna az alkalmazásban történő közvetlen előfizetést, ám ez sem ment át az Apple rostáját. Ahhoz képest a jelenlegi eset alapjául szolgáló néhány információ és hivatkozás egészen visszafogott újítás lett volna – de egyelőre ezt sem sikerült átpréselni az Apple rendszerein.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.