A Netflix felhagy előfizetői statisztikájának rendszeres közlésével. Majd csak akkor árulnak el valamit, ha az valamiért fontos a vállalatnak.
Lassulóban az éveken át folyamatos növekedést elkönyvelő szolgáltatások bővülése. Erről árulkodik, hogy a Meta februári, hasonló döntése után most a Netflix is bejelentette, a jövőben nem közöl majd statisztikát felhasználói számának változásáról. A videós platform 2025-től nem ad majd ki adatokat, csak amikor valamiért nagyon fontosnak gondolja.
A cég ehelyett a bevétel növekedésére és a platformon eltöltött időre fog összpontosítani a jelentéseiben – derül ki a részvényeseknek küldött levélből.
A vállalat szerint a felhasználói bázis mérete akkor volt csak fontos, amikor a cég még nem rendelkezett jelentős bevétellel, ugyanis ezzel tudta megmutatni, milyen jövő várhat rá. Azóta viszont ez a dolog jócskán megváltozott – szól az indoklás.
A Netflix azt most még elárulta, hogy az elmúlt néhány hónapban 9,33 millióval bővült a szolgáltatásért fizető felhasználók száma, így világszerte már 270 millió háztartásban netflixeznek.
A Netflix becslései szerint egyébként világszerte félmilliárd ember néz filmeket és műsorokat a platformon, a vállalat pedig azon dolgozik, hogy közülük minél több legyen az előfizető ügyfél. Az ehhez vezető egyik fontos lépcsőfok a jelszavak megosztásának letiltása volt, de az is sokat lendíthet ezen, hogy a legolcsóbb csomagban már reklámokat is kell nézni. Az elmúlt években pedig olyan játékokkal is bővült a Netflix kínálata, mint például a GTA.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.