Marginális problémának tűnhet, hogy kék vagy zöld buborékokban jelennek meg a mobilos üzenetek, azonban amellett, hogy két külön világra, az Androidra és az iOS-re utalnak, technológiai különbségek is húzódnak mögöttük. Ezt pedig nem minden felhasználó nézi jó szemmel. Nem várt helyről jöhet a megoldás: a Nothing cég újdonsága végre áthidalhatja e szakadékot, a vállalat telefonjain már az androidosok is tudják kezelni az iPhone-os iMessage-eket.
„Az ablakokban hiszünk, nem a falakban. Ha az üzenetküldő szolgáltatások megosztják a telefonhasználókat, akkor lebontjuk ezeket az akadályokat” – írja az átlátszó telefonjairól ismertté vált Nothing cég alapítója azzal kapcsolatban, mi áll újdonságuk, a Nothing Chats üzenetküldő hátterében.
Ez annak a régóta tartó ügynek a folytatása, melyben az Apple nem hajlandó átváltani az androidos okostelefonok által is használatos SMS-üzenetküldési protokollra (Rich Communication Services, RCS), hanem továbbra is kitart az iMessage rendszere mellett. Érthető módon: utóbbival ugyanis az iPhone-osok SMS-díjak nélkül válthatnak egymással üzenetet. (Az ilyen módon továbbított üzeneteket az Apple készülékei kék háttérszínnel mutatják. Míg a hagyományos SMS-eket zölddel.)
Ezt a megkülönböztetést számolná fel most londoni Nothing cég megoldása. Az egyelőre a Nothing Phone 2 telefonokon elérhető, a Sunbird nevű üzenetküldő platformmal együttműködve kifejlesztette Nothing Chats nevű üzenetküldő szolgáltatás támogatja az iMessage-es üzeneteket, chateléseket.
Mindezt úgy kell elképzelni, mintha SMS-t küldenénk egy iPhone-felhasználónak iPhone-ról. Csoportokban lehet csevegni, látható, mikor gépelnek mások, teljes felbontású képeket és akár hangjegyzeteket is lehet küldeni. Mindez kék buborékként jelenik meg a tényleges iPhone-felhasználók oldalán, még akkor is, ha valaki Androidról (Nothing telefonról) küld SMS-t. Az olvasási visszaigazolást és az üzenetreakciókat későbbre ígérik.
A Nothing Chats alkalmazás megköveteli a felhasználóktól, hogy bejelentkezzenek meglévő Apple ID-jükkel, vagy értelemszerűen új fiókot hozzanak létre. A Nothing szerint a Sunbird olyan szabadalmaztatott eljárást alkalmaz, amely a cég egyik európai vagy észak-amerikai székhelyű Mac Mini „szerveréhez" köti az Apple ID-t, amely akkor is ingyenesen készíthető, ha valaki nem rendelkezik Apple-eszközzel. Másként fogalmazva: az üzenetek kék színűvé tételéhez a felhasználó kap egy virtuális Mac Minit a fiókjához. A szövegek ezután ezen a virtuális gépen keresztül mennek, így úgy tűnik, mintha egyik Apple eszköz beszélne a másikkal.
Fontos: ilyen módon az Apple ID belépési adatai egy harmadik fél kezébe kerülnek, ami veszélyeztetheti az adatbiztonságot.
A Sunbird szerint a szerver adatfolyamai teljesen titkosítottak, és még ha bármilyen behatolás történne is az adatfolyamba, az Apple ID-adatokhoz akkor sem lehet hozzáférni, mivel nem tárolják őket sehol, és a tokenizálási folyamat részeként automatikusan törlődnek.
Azok, akik Phone 2-vel rendelkeznek az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban és Európa más országaiban, beleértve Norvégiát és Svájcot, letölthetik az egyelőre béta fázisban lévő alkalmazást a Google Play Áruházból.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.