Az IBM több hirdetése is nácibarát mémek és Hitlert éltető bejegyzések mellett jelent meg, ezért a cég azonnali hatállyal leállított minden kampányt a platformon. Mindez újabb érvágás az Elon Musk vezette vállalatnak.
Leállította az X-en (korábbi Twitter) futó hirdetési kampányait az IBM, miután kiderült, hogy a cég reklámját nácibarát tartalmak mellett helyezték el a platformon – számolt be róla a Financial Times. Az ügyet a Media Matters nonprofit szervezet robbantotta a jelentésével, amely szerint az IBM - és más technológiai cégek – hirdetései is az ilyen típusú mémek, valamint más, Hitlert éltető bejegyzések mellett jelentek meg.
„Az IBM zéró toleranciát hirdetett a gyűlöletbeszéddel és a diszkriminációval szemben, ezért azonnal felfüggesztettünk minden hirdetést X-en, amíg kivizsgáljuk ezt a számunkra teljesen elfogadhatatlan helyzetet” – közölte a vállalat.
Az X egyik vezetője az Engadgetnek úgy nyilatkozott, a kifogásolt tartalmakkal a jövőben már nem lehet bevételt szerezni, azokat pedig érzékeny tartalomként jelöli meg, vagyis kattintás előtt figyelmeztetik a felhasználót, hogy az adott bejegyzés felkavaró lehet. Kiemelte: bár az X érti, hogy ez egyetlen hirdetés számára sem a legmegfelelőbb hely a megjelenéshez, a bejegyzés nagyjából 8000 felhasználóhoz jutott el.
Azt nem tudni, pontosan hány hirdetés megjelenítését állítja le az IBM, az Engadget azonban megjegyzi: minden egyes ilyen döntés komoly csapás lehet a platformnak, amit korábban több cég is elhagyott már. Ahogy arról korábban beszámoltunk: felére zsugorodott az X hirdetési bevétele, mióta Elon Musk vezeti a céget.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.