Továbbfejlődhetnek a szépségipari hirdetések: a Google jóvoltából még több termék esetében lesz lehetőség arra, hogy a célközönség kiterjesztett valóságban „próbálja ki” a termékeket.
Úgy tűnik, hogy a Google igen hatékony hirdetési formának tekinti a kiterjesztett valóságot (AR), és valljuk be, van is benne valami. Hiszen melyik nőnek nem csillanna fel a szeme, ha virtuálisan próbálhat ki szépségipari termékeket. A kiterjesztett valóságélmény a kozmetikai termékekhez eredetileg 2020-ban jelent meg, és azóta bővül e kör és a felhasználási lehetőségek.
A Google a napokban jelentette be az AR Beauty hirdetéseket, egy új okostelefonos hirdetéstípust, amely lehetővé teszi a márkák számára, hogy „virtuális kipróbálási” élményekkel reklámozzák az ajak- és szemtermékeiket (és hamarosan már az alapozóikat is). A szabványos Google Shopping-hirdetések termékképe helyett az AR Beauty hirdetések olyan eszközt kínálnak, amellyel a fogyasztók megtekinthetik, hogyan néznének a különböző termékek rajtuk, vagy egy modellen, akiről úgy gondolják, hasonlít rájuk (Az alapozók esetében például 148 különböző modellen lehet kipróbálni az árnyalatokat). Az újdonság a termékleírással és az árinformációkkal, valamint a vásárlási folyamat megkönnyítésére szolgáló egyszerűsített fizetési folyamattal párosul.
A Google szerint az AR Beauty hirdetések segítenek szépségápolási márkapartnereinknek abban, hogy a termékeiket interaktívabb módon mutassák be a kereslet növelése érdekében. „Ha egy új eszköz hasznos a vásárlók számára, az az egész iparág számára hasznos lehet” – írják.
Hajfestékek kipróbálására is nyílik már lehetőség: a felhasználók a L'Oréal különböző árnyalatait láthatják magukon, de a keresőóriás bejelentése szerint más márkák, így például a Revlon festékárnyalatai is hamarosan kipróbálhatók lesznek.
A TechCrunch a Shopify adatait idézi, amelyek szerint az AR-hirdetések általában jobban teljesítenek, mint a simán csak vizuális társaik. Az átlagos 3D AR-hirdetések 94 százalékkal magasabb konverziós arányt produkálnak, mint a statikus, 2D-s társaik. A Deloitte pedig úgy találta, hogy az AR-élményt kínáló márkákat 41 százalékkal nagyobb valószínűséggel veszik figyelembe a vásárlók, és csaknem a háromnegyedük hajlandó többet fizetni egy olyan termékért, amelyet a kiterjesztett valóság segítségével fedezhet fel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.