Tech hvg.hu 2023. október. 27. 15:03

Kezdődik: a Google telepakolja reklámokkal a mesterséges intelligenciát

A Google nem szeretné, ha a mesterséges intelligencia (MI) miatt kevesebb hirdetési bevétele lenne, ezért azon dolgozik, hogy a reklámokat a MI-vezérelt keresések találati oldalaiba is bepakolja.

Bár a Google kiélezett versenyt folytat, hogy vezető szerepet töltsön be a mesterséges intelligencia piacán, úgy tűnik, hogy ez az erőfeszítés nem viszi el az energiát és a fókuszt olyan területekről, mint például a hirdetési üzletág. A vállalat a harmadik negyedéves pénzügyi jelentése szerint az elmúlt három hónapban 44 milliárd dollár bevételre tett szert ebből, ami nemcsak önmagában óriási szám, de éves viszonylatban is az: 11 százalékkal több mint 2022 azonos időszakában.

Nagy kérdés azonban, hogy az miként változhat meg a jövőben. A Google által csak keresési generatív élménynek (Search Generative Experience, SGE) nevezett szolgáltatás – amit még májusban mutatott be a cég – a mesterséges intelligencia áll, a lényege pedig nagyjából úgy foglalható össze, hogy radikálisan lecsökkenti az internetes kereséssel eltöltött időt.

Az SGE képes a találati lista elején természetes nyelven írt szöveggel összefoglalni a keresési eredményeket (hogy ne teljen feleslegesen az idő a görgetéssel), egy nemrég bejelentett funkció pedig már az interneten megjelenő cikkeket is kivonatolná. Ez a szolgáltatás egyelőre még mindig csak egy szűk felhasználói réteg számára érhető el, így egyelőre nem tudni, milyen hatással lesz a hirdetési üzletágra az SGE által elhozott új felhasználói viselkedés.

Így lesz 10 percből 1 perc: különleges összefoglaló funkció jön a Chrome-ba

Tovább bővíti a Google az új, mesterséges intelligenciával vezérelt megoldását (az SGE-t). Az újdonsággal időt lehet megtakarítani, ugyanis képes arra, hogy kivonatolja a neten megjelent cikkeket.

Persze a Google ezt a kérdést sem bízza a véletlenre. A pénzügyi jelentést ismertetvén Philipp Schindler, a cég üzleti vezetője kijelentette, hogy az újfajta keresőnél is fontos szempont, hogy a hirdetők el tudják érni a potenciális ügyfeleiket.

Sundar Pichai, a vállalat vezetője korábban arról beszélt, hogy idővel a keresés majd ezen újfajta módon zajlik majd az interneten, így a cég folyamatosan azon dolgozik, hogy megfelelő módon integrálja ebbe a hirdetési rendszert.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.