Tech hvg.hu 2023. szeptember. 18. 15:03

Fellélegezhetnek, akik a WhatsAppot használják

A régi mondás szerint nem zörög a haraszt (ha a szél nem fújja), azaz valahonnan csak vehette néhány nagyobb médium, hogy WhatsApp-hirdetéseken gondolkozik a Meta. Viszont az üzenetküldőt működtető vállalat megalapozatlannak mondja ezeket a jelentéseket.

Miután 2020-ban kiderült, hogy a pletykákkal ellentétben mégsem tervez hirdetéseket az akkori Facebook a WhatsAppba, megnyugodtak a kedélyek, és a téma is lekerült a napirendről. Nemrégiben viszont a neves The Financial Times számolt be arról, hogy belső beszélgetések folytak az ügyben, hogyan lehet bevételt szerezni az üzenetküldő alkalmazásból, amelynek jelenleg több mint 2 milliárd felhasználója van.

„Három, az ügyet jól ismerő személy szerint ezek a beszélgetések azt vizsgálták, hogy a WhatsApp csevegőképernyőjén hirdetések jelennek meg a partnerekkel folytatott beszélgetések listájában” – áll a jelentésben, bár azt is hozzátették, hogy egyelőre még nem született végleges döntés. A cikkben azt is megemlítik, hogy egyéb belső megbeszélések is folytak az előfizetés bevezetéséről a WhatsApp hirdetésmentes használatához, de „sok bennfentes ellenzi ezt a lépést”.

Erre már a WhatsAppnak is reagálnia kellett, s a szóvivő kerek perec hamisnak nevezte az amerikai gazdasági napilap történetét. „Nem tudunk számot adni a cégünkben folytatott minden beszélgetésről, de ami a WA-hirdetéseket illeti, nem teszteljük, nem dolgozunk rajta, és egyáltalán nem ez a tervünk” – írja a szóvivő az X-en.

A Meta eddig tehát ellenállt annak az ötletnek, hogy hirdetéseket jelenítsen meg a WhatsApp alkalmazásban, ehelyett a havi több mint 200 millió aktív felhasználót számláló WhatsApp Business szolgáltatáson keresztüli pénzkeresésre támaszkodik, egy olyan ajánlattal, amely a kereskedőknek szól, és bizonyos szolgáltatásokért fizetniük kell.

A Meta februárban bejelentette a WhatsApp Business árstruktúrájának és üzenetküldési kategóriáinak módosítását a bevétel növelése érdekében. Ezek a kategóriák tartalmazták a segédprogramokat, a hitelesítést (egyszeri jelkódok küldéséhez), a marketinget és a felhasználó által kezdeményezett szolgáltatási beszélgetéseket.  Tavaly a vállalat harmadik negyedéves bevételi beszámolója során Zuckerberg megjegyezte, hogy a „click-to-WhatsApp” hirdetések éves szinten 80 százalékos növekedés mellett elérték az 1,5 milliárd dolláros éves bevételt. A cég azt tervezi, hogy hamarosan bevezeti a kereskedők számára személyre szabott üzenetküldési modellt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.