Nem áll túl fényesen pénzügyileg a Twitter, a hirdetési bevételek hatalmasat csökkentek néhány hónap leforgása alatt.
Elon Musk amerikai dollármilliárdos még 2022 októberében vásárolta meg a Twittert hosszas huzavona után, és a közösségi platformon azóta számos megkérdőjelezhető döntést hozott – összességében, nem éli aranykorát a Twitter, amelynek az elmúlt hetekben egy új konkurenssel is meg kell küzdenie.
A problémákat csak tetézi, hogy a felvásárlás óta a platform elbukta a hirdetési bevételeinek csaknem felét – mindezt maga Musk közölte a napokban. Mint a milliárdos megjegyezte, a Twitter nem hozta a várt növekedést a hirdetési bevételek tekintetében júniusban, ugyanakkor a július „valamivel ígéretesebb” meglátása szerint.
Súlyos adósságterhekkel is küzd a Twitter a BBC cikke szerint: a cég cash-flow-ja továbbra is negatív, mire Musk úgy reagált, pozitívra kell fordítani azt.
Íme Elon Musk, a szólásszabadság bajnoka: a Twitter egyszerűen nem mutatja azokat a bejegyzéseket, amelyekben a konkurens Threads oldalára mutató link van
Úgy tűnik, hiába próbálják leplezni, igenis aggódnak a Twitternél a Threads miatt, és igyekeznek is fellépni ellene - bár a megoldás etikussága igencsak megkérdőjelezhető.
Több ezer munkavállaló kirúgása és a felhőalapú szolgáltatások költségeinek lefaragása után Musk szerint a vállalat jó úton halad a 3 milliárd dolláros bevételhez az idei évben – ez 2021-ben még 5,1 milliárd dollár volt.
Elon Musk az elmúlt időszakban több megkérdőjelezhető döntést is hozott a Twitteren, az egyik ilyen, hogy korlátozta, hány bejegyzést tekinthetnek meg azok, akik nem fizetnek elő a prémium Blue csomagra – ez állítólag most napi 1000 bejegyzést jelent, utána az adott felhasználó nem lát többet a következő napig, hirdetésekből sem.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.