Nemsokára mesterséges intelligencia reklámozhat termékeket a Spotify podcastekben. Viszont azt, hogy valójában gépi algoritmusról van szó, nehéz lesz felismerni.
A világ talán legnépszerűbb zenei streamingszolgáltatása, a Spotify már jó ideje már bevonta a mesterséges intelligenciát fejlesztéseibe, gondoljunk csak a személyre szabott ajánlatokra, vagy például egy viszonylag friss újítására, a Niche Mixes funkcióra.
Az Insider értesülése szerint most olyan podcast-hirdetéseken dolgozhatnak, amelyeket ugyan mesterséges intelligencia olvas majd fel, viszont emberi hangon. A forrás Bill Simmonsra, a The Ringer nevű sport- és popkulturális podcast-hálózat alapítójára és vezérigazgatójára hivatkozott. A The Ringert még 2020-ban vásárolta meg a Spotify, több mint 196 millió dollárért. Simmons a The Atlantic szerkesztőjével, Derek Thompsonnal folytatott beszélgetésben írt le egy munkafolyamatot, amelynek során engedélyt kell kérni egy embertől a hangjának használatára, majd az adott ember hangjának modelljét használva hirdetéseket készítenének, amelyeket beillesztenének egy podcast-epizódba.
„Nem hiszem, hogy a Spotify meg fog haragudni rám ezért, mert elárultam, hogy fejlesztjük ezeket a dolgokat” – mondta Simmons a podcast alatt, hozzátéve, hogy bizonyosan lesz mód arra, hogy – jóváhagyás után – az ő hangjával reklámozzanak valamit. És ez különféle nagyszerű lehetőségeket kínálhat.
„Mindig azon dolgozunk, hogy javítsuk a Spotify-élményt, és olyan új ajánlatokat teszteljünk, amelyek az alkotók, hirdetők és felhasználók javát szolgálják” – nyilatkozta a Spotify szóvivője. Azt is elmondta, hogy a reklámozás érdekes szegmens, de jelenleg nincs mit bejelenteniük. Ettől függetlenül biztosak vagyunk abban, hogy Simmons nem mondta volna el a fentiket, ha nem lenne valamilyen alapja rá.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.