Számos bejelentést tett a keddi konferenciáján a Google, melyek érintik a hagyományos keresőt és a Bard nevű, mesterségesintelligencia-alapú chatbotot is.
A mesterséges intelligencia-alapú keresőkkel kapcsolatban eddig elsősorban a Microsoft-féle Bingről lehetett hallani: a február elején bemutatott új kereső, noha a Google is bejelentette a saját megoldását Bard néven, gyorsan elérhetővé vált szerte a világban, és nemrég már várólista nélkül is használható – mindez a Bardról kevésbé volt elmondható.
A Google tegnapi, I/O konferenciája – sok más egyéb mellett – a keresés és a Bard megújításáról is szólt. Először is, a Bard mostantól várólista nélkül elérhető 180 országban – Magyarország azonban továbbra is kimarad, bár jó hír lehet, hogy a cég ígérete szerint hamarosan ez tovább bővül.
A megújuló Bard a vizualitásra helyezi a fókuszt: ha például egy város látványosságaira keres rá valaki, amellett, hogy szövegesen válaszol a chatbot, a képi elemek is gazdagon megjelennek ezentúl.
Mostantól képek is feltölthetők a chatbotnak, amit az képes elemezni (ehhez a Google Lenshez fordul segítségért), és például egy kutyás kép esetében képes felismerni a fajtát, majd a megadott parancsokkal például vicces feliratot gyártani – minden bizonnyal hasznosabb funkciókra is hasznosítható mindez.
Emellett az Adobe Firefly-t is integrálják a Bardba, így szövegalapú parancsokkal készíthetők képek a chatbotban.
A hagyományos keresőbe is megérkezik az MI, amit Liz Reid, a Google keresőkért felelős alelnöke mutatott be: egy egyszerű kérdésre először a hagyományos, megszokott találatokat dobta a kereső, de ezt kiegészíti egy AI Snapshot nevű funkció, ami képes egy MI-alapú összefoglalót készíteni. Emellett a rendszer mondatonként is képes linkeket adni az összefoglaló forrásaihoz – írja a The Verge.
A bemutatón a vásárlást megkönnyítő – és kereskedelmi célú – funkciókra is kitértek, egy másik keresésben ugyanis már egy Bluetooth-hangszóróra keresett rá Reid. A szokásos találatok, valamint az AI Snapshot jótanácsai – mire figyeljen valaki, ha ilyet vesz – mellett a jobb felső sarokban vásárlási útmutató cikkek is megjelennek, alul pedig több kiemelt termék is webáruházakban. Ez utóbbinál is mutat még érveket mellettük.
Ahhoz azonban, hogy az utóbbihoz hozzáférjenek a felhasználók, egyelőre regisztrálniuk kell a Search Generative Experience (SGE)-be, ami a szintén új Search Labs része. Fontos, hogy az AI Snapshot nem fog mindig megjelenni, csak ha az MI úgy ítéli meg, hasznosabb lehet az összefoglaló, mint a hagyományos keresési találatok.
Jól látható tehát, hogy a Google sem akar lemaradni az MI-versenyben, ám ők a hagyományos keresést is szeretnék új megvilágításba helyezni, kisebb fókuszt helyezve a chatbot-funkciókra – ám nem megfeledkezve ezekről sem.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.