A Meta mostantól lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az Instagram-profilban akár öt hivatkozást is feltüntessenek.
Régóta várt új funkciót vezet be a Meta az Instagramon, ami egyúttal nehéz helyzetbe hoz több szolgáltatást is. A bejelentés szerint mostantól akár öt olyan hivatkozást is tehetnek a felhasználók a profiljukba, ami valamilyen külső weboldala – például egy webshopba – viszi a vásárlókat. Egynél többet eddig csak olyan szolgáltatások segítségével tudtak megtenni, mint a Linktree vagy a Beacons.
A cég szerint ezt a funkciót kérték az eddigi legtöbbször a felhasználók. Most megérkezett, ám az, hogy erre eddig kellett várni, jól mutatja, hogy az Instagram jóval lassabban elégíti ki az ilyen jellegű igényeket, mint a konkurens platformok. Mindez létjogosultságot adott a harmadik fél által készített szolgáltatásoknak.
Ahogy a TechCrunch megjegyzi: a platformok szeretnék minél inkább a felületükön tartani a felhasználókat, így a külső oldalakra mutató hivatkozások megjelenítését igyekeznek korlátozni. A TikTok jelenleg még mindig csak az üzleti felhasználóknak engedi meg, hogy kattintható hivatkozásokat tegyenek az adatlapjukra, a felhasználóknak és alkotóknak így más módot kell találniuk erre.

A lap szerint egyébként épp a TikTok szabályozása vezethetett oda, hogy az Instagram engedett a nyomásnak ezen a téren.
Az új funkció a Profil módosítása – Hivatkozás megosztása – Külső hivatkozás megadása menüpontokon keresztül férhető hozzá. Itt bármilyen – a közösségi elveknek megfelelő – hivatkozást meg lehet adni, így nem jelent problémát például egy TikTok-, vagy egy YouTube-videó linkelése sem.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.