Az sosem volt kérdéses, hogy a mesterséges intelligenciával dolgozó keresőkkel is pénzt akarnak keresni a vállalatok, ennek mikéntje viszont nem volt tiszta. A Microsoft már elkezdett kísérletezni a hirdetéselhelyezéssel.
Amikor az OpenAI megmutatta, mire képes a mesterséges intelligenciára épülő ChatGPT, nem véletlenül pánikolt be a Google. A cég bevétele jelentős része ugyanis abból jön, hogy az ügyfelei fizetnek azért, hogy a találati listákban előkelő helyen szerepeljenek a weboldalaik. Márpedig azzal, hogy a lekérdezés után nem egy találati listát látunk, hanem egy emberszerűen kommunikáló chatbot válaszol, borulni látszik a régóta alkalmazott modell.
Több felhasználó most arról ír Twitteren, hogy a Microsoft mesterséges intelligenciával felturbózott Bing keresője elkezdett hirdetéseket megjeleníteni a chatbot által adott válaszokban. Az Engadget azt írja, a tesztelés egyelőre csak szűk körben zajlik, a törekvés azonban egyértelmű: profitábiliássá tenni a technológiát.
Bing Chat now has Ads!
— Deedy (@debarghya_das) March 29, 2023
It's going to be fascinating to see how the unit economics of Ads in language models will unfold and affect search advertising.
1/3 pic.twitter.com/o5YjRjikOP
A tapasztalatok alapján a chatbot egy konkrét kérdésre adott válaszba csempészi bele a reklámot. A fenti esetben például jól látszik, hogy ezt hogyan kell elképzelni: amikor a felhasználó a legolcsóbb Honda autót kereste, a rendszer egy ügyfél ajánlatát tette le az asztalra.
Yusuf Mehdi, a Microsoft keresőért felelős alelnöke egy blogbejegyzésben elismerte, hogy valóban azt vizsgálja a vállalat, hogyan tudna hirdetéseket elhelyezni a keresőben.
Az elképzelés jelenleg az, hogy ha a felhasználó egy megjelenített hirdetés fölé viszi az egeret, akkor több hivatkozás is láthatóvá válik a számára. Ezzel a cél az, hogy az oldalnak nagyobb forgalmat generáljon a kereső – ami a Microsoft számára is több bevételt jelentene.
Bing ads are happening @luke_lafr @linusgsebastian pic.twitter.com/TzVJoObNb9
— Punit (@pewnit) March 25, 2023
Mehdi szerint a Bing több mint 100 millió napi aktív felhasználót szerzett azóta, hogy beépítette a mesterséges intelligenciát a keresőjébe. Nyilvánvaló, hogy a vállalat a lehető legtöbbet akarja kihozni a technológiájából addig, amíg arra a legnagyobb az érdeklődés. Így van esélye arra, hogy legalább szorossá tegye a versenyt a Google számára az internetes keresők piacán.
A chatbotos információszerzés monetizálási lehetőségeiről, a keresőpiac várható változásairól részletes elemzésünkben olvashat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.