Az elsősorban az androidos telefonok, illetve az iPhone iránt tanúsított márkahűséget vizsgáló kutatók arra is kíváncsiak volt, milyen következményei lehetnek az Apple és Elon Musk megromlott kapcsolatának.
Vajon mennyire hűségesek telefonmárkájukhoz az amerikai iPhone-osok és az androidosok? Ezt firtatta az Addictive Tips felmérése. E kérdés már csak azért is izgalmas, mert míg az androidos telefonok részesedése a világ egészét nézve 72 százalék, addig az egyesült Államokban a piac több mint 50 százalékát fedi le az iOS – mutat rá a Phone Arena.
A felmérés során 1003 amerikait kérdeztek (fele-fele arányban voltak közöttük androidosok és iOS-esek). Ez ugyan nem számít nagy mintának az Egyesült Államokokostelefon-használóinak számához (307 millió), de azért önmagában elég nagy szám ahhoz, hogy érdekesek legyenek az eredmények. A kérdések érdeklődtek a felhasználók márkahűségéről, munkájáról és telefonmárkájuk mindennapi életükre gyakorolt hatásáról, sőt még Elon Musk neve is előkerült az egyik kérdésben.
A válaszokból kiderült, hogy az iPhone-felhasználók 94 százaléka tartja magát hűségesnek az Apple-hez, míg az Android felhasználók 80 százaléka hűséges a telefonmárkájához. Az iPhone-osok 72 százaléka elégedett az Apple-lel, viszont a saját rendszerükkel kapcsolatban ezt csak az Android felhasználók 66 százaléka erősítette meg. Bár néhány korábbi felmérés szerint a Z generációs felhasználók részesítik túlnyomó többségben előnyben az iPhone-t, ez a felmérés azt derítette ki, hogy a 25-40 év közöttiek a legboldogabb iPhone-felhasználók, míg az Android-felhasználók közül a Z generáció a legelégedettebb a márkájával.
Próba tette a hűséget Elon Musk és az Apple vitája is. A múlt év végén a Tesla-vezér összetűzésbe keveredett az Apple-lel, és azt mondta, hogy a cupertinói óriás fontolgatja, hogy eltávolítja a Twittert az App Store-ból. Mi több, Musk is eljátszott a gondolattal, hogy saját okostelefont készít. Amikor arról faggatták az iPhone felhasználókat, hogy váltanának-e Androidra, ha az App Store betiltaná a Twittert, 60 százalékuk igennel válaszolt. Ráadásul az androidos és iOS-es felhasználók több mint 80 százaléka (83, illetve 82 százalék) azt mondta, hogy lemondana telefonjáról a Musk által gyártott eszköz kedvéért (már több éve voltak erre utaló jelek).
A felmérésből az is kiderült, hogy a menedzserek 33 százalékkal nagyobb valószínűséggel lesznek iPhone-felhasználók, mint androidosok. Az iPhone-felhasználók is többet keresnek, de nem sokkal (53 ezer dollár/év vs. 48 ezer dollár/év).
Mindkét tábor vezető beosztású felhasználóinak csaknem 60 százaléka mondta, hogy jobban kijönnek azokkal az alkalmazottakkal, akik ugyanazt az operációs rendszert használják, mint ők. Mind az Android-, mind az iPhone-felhasználók munkanapjaik 38 százalékát telefonon töltik, de az iPhone-felhasználók összességében évente átlagosan 15 nappal többet töltenek a telefonjukkal, mint az androidosok.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.