A George app újratelepítését kérhetik csalók az Erste Bank ügyfeleitől, és közben a belépési adatokat is meg kell adni – ez azonban átverés, mellyel a gyanútlan felhasználók veszélybe sodorják a pénzüket. Mutatjuk, mikre kell figyelni.
Mindössze néhány héttel azt követően, hogy a közösségi médiában kezdett el terjedni egy átverés az Erste Bank ügyfeleit címezve, most egy új módszerrel igyekeznek megvezetni a pénzintézet ügyfeleit az adathalász csalók.
Az Erste Bank szerdai tájékoztatása szerint ezúttal e-mailben érkeznek az átverések, mégpedig arról, hogy a George App – a pénzintézet mobilos alkalmazása – le fog járni, és egy linken keresztül újra kell regisztrálni a szolgáltatást.
A közleményben azonban a bank hangsúlyozza: soha, semmilyen esetben nem kérik a George App újraregisztrálását, azt pedig végképp nem, hogy az ügyfelek egy, az e-mailben küldött linken keresztül adják meg az azonosítójukat és a jelszavukat. Ezeket csak közvetlenül az applikációban kell megadni.
Figyelmeztetnek: soha nem szabad követni egy ilyen, e-mailben küldött hivatkozás utasításait, minden ilyen próbálkozás adathalászat. Ennek súlyosságát jól szemlélteti, hogy a pénzintézet szerint a csalók a hamis linken keresztül a telepítéshez szükséges jelszavakat kérik el és nem megújítás történik, hanem egy új alkalmazás telepítése, melynek segítségével akár utalhatnak is a számláról.
Néhány hasznos tanácsot is megfogalmaztak, hogyan lehet észrevenni, hogy csalásról van szó: a levél szövege gyakran magyartalan. Gyanús a link, az nem a hivatalos banki oldalra navigál, a feladó címének vége pedig nem @erstebank.hu.
Szintén gyanúra adhat okot, ha a levelet ismét elküldik rövid időn belül, vagy ha a tárgymezőben a „Cselekvésre van szükség”, az „Éber” vagy az „Utolsó figyelmeztetés” kifejezések szerepelnek.
Mutattak is egy példát arra, hogy hogyan néz ki egy ilyen e-mail:
Ha valaki mégis csalás áldozata lett, az a +36 1 302 5885-ös telefonszámon tehet bejelentést a bank felé.
Több bank és szolgáltató nevében is érkeztek már hírek hasonló átverésekről az elmúlt időszakban: érintett a Telekom, a DHL, a Netflix, az OTP Bank, a Takarékbank és a Díjnet is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.