A ChatGPT alig két hónappal az indulása után már 100 millió havi aktív felhasználót tud felmutatni. A TikToknak ehhez kilenc hónap, az Instagramnak 2,5 év kellett.
Elképesztő mértékben növekszik a ChatGPT felhasználói bázisa – derül ki a UBS elemzőcég legfrissebb tanulmányából. Az OpenAI által megalkotott, mesterséges intelligenciára támaszkodó szövegalkotó robot ebben a tekintetben már a TikTokot és más, hasonlóan népszerű alkalmazást/szolgáltatást is lenyomott.
A Reuters az elemzés alapján azt írja, 2023 januárjában már 100 millió aktív havi felhasználót tudott felmutatni a ChatGPT. Mindez egészen elképesztő növekedés, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a szolgáltatás 2022 novembere végén vált elérhetővé. Igaz, bizonyos szempontból nem meglepő, hiszen 5 nappal később már 1 millió felhasználója volt.
A UBS adatai szerint egyébként decemberben már 57 millió havi aktív felhasználóval rendelkezett, januárban pedig naponta 13 millió egyedi felhasználó kereste fel a szolgáltatást.
Annyian használják a ChatGPT-t, hogy már az Instagramot is lekörözte
A ChatGPT-nek a rendelkezésre álló adatok szerint 40 nap kellett, hogy elérje a napi 10 millió felhasználót. Az Instagramnak ehhez majdnem egy év kellett.
Csak összehasonlításként: a TikToknak a globális start után kilenc hónapig tartott, hogy elérje a havi 100 millió felhasználót, annak ellenére, hogy népszerű, különösen a fiatalabb generáció körében. Lloyd Walmsley, a UBS elemzője szerint az Instagramnak ugyanez két és fél évig tartott. A legnagyobb kérdés, hogy a chatbot képes lesz-e fenntartani a következő hónapokban ezt a növekedést.
Mindenesetre jelenleg úgy tűnik, nem gondolkodott rosszul a Microsoft, amikor úgy döntött, 3711 milliárdot fektet a mesterséges intelligenciába. Eközben a Google-nél egy hasonló, saját fejlesztésen dolgoznak, amit az internetes keresőbe építene be a cég.
Hogy mi mindenről kell még tudnia a ChatGPT-vel kapcsolatban, arról itt olvashat bővebben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.