Tech hvg.hu 2023. január. 24. 06:03

Két új funkció jött a Viberbe, ma már használhatja őket

A felhasználók és a nekik szimpatikus márkák közötti kommunikáció új lehetőségei nyíltak meg a Viberen. Az új funkciókat annak jegyében vezeti be cég, hogy üzenetküldőből igazi szuperalkalmazást akar csinálni.

A márkák és a felhasználók közötti kommunikáció fejlesztésének érdekében a Viber nemzetközi szinten vezeti be a Business Inbox funkciót, amely közvetlenül a Csevegések menüponton keresztül biztosít egy külön helyet az ilyen irányú interakciók számára. A funkció lehetővé teszi a hivatalos márkafiókokból származó valamennyi üzleti üzenet tárolását és rendszerezését – többek közt banki értesítéseket, rendelések és szállítások visszaigazolásait, különleges üzleti ajánlatokat.

A Business Inbox üzenetek aktiválódnak, amint a felhasználó megkapja az első üzleti üzenetét. Azoknak a felhasználóknak, akik korábban már kommunikáltak az adott vállalkozásokkal, beszélgetéseik a funkció megjelenését követően a Viber 18.0 és későbbi frissítéssel rendelkező felhasználók számára átkerülnek a Business Inbox mappába. Amint a mappa megjelenik a Csevegések listában, az összes üzleti üzenet alapértelmezés szerint odakerül.

Rakuten Viber

A Viber közlése szerint a Business Inbox lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy személyre szabják a felületet, és a számukra legkényelmesebb módon rendezzék a márkákkal folytatott interakciókat. Ennek érdekében bármely márkával zajló beszélgetést a Business Inbox tetején rögzíthetnek, ezeket a beszélgetéseket tetszőlegesen áthelyezhetik a Business Inbox üzenetekből a fő csevegési képernyőre, valamint bármely üzleti beszélgetést rögzíthetnek a normál Csevegések képernyő tetejére.

A vállalkozások legújabb frissítéseit is könnyebb lesz megtalálni: a mappa alapértelmezés szerint a Csevegések a képernyő tetejére kerül, és az üzleti üzenetek nem keverednek a személyes beszélgetésekkel. A Business Inbox funkció fejlesztői szerint az eddiginél hatékonyabb kommunikációt tesz lehetővé a márkák és a felhasználók között, annak érdekében, hogy javuljon az ügyfélszolgálat, növekedjen a márka iránti elkötelezettség és a konverzió.

+825%: nagyon berobbant a Viber Magyarországon

A Rakuten közzétette, hogyan használják a magyar emberek és márkák a Viber üzenetküldőt. Az alkalmazást a hazai okostelefonosok több mint kétharmada használja.

Szintén újdonság a kereskedelmi fiókok (commercial account) bevezetése, amely során a felhasználók egyetlen helyen fedezhetik fel a márkákkal való kapcsolattartás összes lehetséges módját. A Viberen megtalálható valamennyi üzleti információ, szolgáltatás és csevegés egyetlen kereshető üzleti egység alatt érhető el. A cég szerint ezek, a kereshető felületek nagyobb hatáskört biztosítanak a felhasználóknak, akik ezentúl képesek lesznek maguktól közvetlen kommunikációt kezdeményezni különböző márkákkal, már azelőtt, hogy a nagyvállalatok felkeresnék őket.

Rakuten Viber

A kommüniké szerint a kereskedelmi fiókok az ügyfélélmény javításában is nagy szerepet játszanak, ugyanis azok a felhasználók, akik a Viberen keresztül szeretnének kapcsolatba lépni egy vállalkozással, kiválaszthatják az általuk preferált csatornát és egy „miniweboldalon” keresztül szerezhetnek ismereteket.

A Viber által idézett kutatások szerint a fogyasztók 71 százaléka elvárja a márkáktól a személyre szabott interakciókat, és a szervezetek 82 százaléka tervezi olyan stratégia megvalósítását, amely szolgáltatásai segítségével jobb ügyfélértéket biztosít.

A két funkciót tartalmazó alkalmazásfrissítést hétfőn bocsátotta ki a vállalat, így aki frissíti az alkalmazást, az már használhatja őket Magyarországon is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Nagyítás HVG 2024. december. 29. 10:00

A felfordulás éve – 2024 képekben

A világ több pontja is forrongott idén, elhúzódó konfliktusok, váratlan bukások és győzelmek kerültek a címlapokra. Sok idei eseménynek pedig a jövő évünkre is hatása lesz. Képekben idézzük fel 2024 meghatározó pillanatait.