Hirdetésekkel olcsóbbá tett előfizetési csomagon dolgozik a Microsoft, amely az Xbox Game Pass legtöbb előnyét magában hordozná, néhány korlátozással.
Több videós streamingplatformnál már megjelent a reklámokkal támogatott előfizetési szint (vagy dolgoznak rajta), mely egy alacsonyabb havidíjért kínálja az adott felület tartalmait, ha a felhasználó beleegyezik, hogy cserébe hirdetéseket kell megnéznie. Lehet, hogy ez a reklámokkal támogatott szint átszivárog a játékelőfizetések világába is: a Microsoft ugyanis Windows Central beszámolója szerint egy kérdőívben erről kérdezhette a felhasználóit.
A redmondi vállalat ebben arról kérdezte a felhasználókat, hogy mit szólnának egy új Xbox Game Pass-szinthez, ami havonta 3 dollárért (körülbelül 1130 forintért) cserébe a felület legtöbb játékához hozzáférést kínálna, némi korlátozással. Ezek egyike lenne, hogy az új Xbox-játékok csak 6 hónappal a megjelenés után lennének elérhetőek, valamint a játék elindítása előtt egy reklámot is meg kellene tekinteni. Azonban a többjátékos (multiplayer) módhoz is hozzá lehetne férni.
Mehet a levesbe a 27 ezer milliárd forintos Microsoft-felvásárlás, pert indít az Activision Blizzard akvizíciója ellen az FTC
A Microsoft története legnagyobb felvásárlásaként 69 milliárd dollár ellenében felvásárolná a rengeteg sikerjátékot fejlesztő Activision Blizzardot, de az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) most jelezte: trösztellenes per indításával keresztbe tenne az üzletnek.
A Windows Central szerint ugyanakkor nem biztos, hogy a fenti ötletből több lesz egy felmérésnél, és fontos az is, hogy a felhasználók milyen visszajelzésekkel szolgáltak abban. Az azonban árulkodó lehet, hogy a Microsoft által nemrégiben benyújtott egyik szabadalom egy olyan technológia, mely azt mondhatja meg, hogy mikor csökken a játékon belüli aktivitás – például egy töltési képernyő miatt. Itt pedig az Xbox reklámot jeleníthetne meg a felhasználó érdeklődése és adatvédelmi beállításai függvényében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.