Miközben a fej-és fülhallgatók piacán összességében csökkenés tapasztalható az év harmadik negyedében, az AirPods Pro 2 vezeték nélküli fülest szívesen választják a felhasználók.
Már nagyon várták a felhasználók az Apple vezeték nélküli fülhallgatójának legújabb iterációját, és immár elmondható, hogy valóban nagy siker az új felsőkategóriás füles, az Airpods Pro 2. (Tesztelőnk ki is próbálta: a tapasztalatairól itt olvashatnak.)
A Canalys piackutató friss jelentése szerint az AirPods Pro utódja nagy sikert könyvelhetett el: alig több mint egy hét alatt 4,2 millió darab talált gazdára. Az Apple összességében 23,8 millió audioterméket értékesített az év harmadik negyedévében, és ezzel 30,9 százalékos piaci részesedés lett az övé, így megvédte vezető piaci pozícióját. A 4,2 millió eladott AirPods Pro 2 azért nagy szó, mert a vezeték nélküli fülest csak szeptember 7-én jelentették be, és szeptember 23-án kezdték forgalmazni. Ugyanebben a negyedévben a nagy konkurens, a Samsung Galaxy Buds 2 Pro eladási számai csökkentek. „Az augusztus végi szállítási dátum és a Galaxy Buds2 Pro magasabb eladási ára korlátozta a Galaxy Bud sorozat piaci teljesítményét a harmadik negyedévben” – mondta Sherry Jin, a Canalys kutatási elemzője.
Összességében a harmadik negyedév nem hozott túl sok jót az audiotermékek számára, egyedül a TWS (valódi vezeték nélküli) fej- és fülhallgatók kategóriája volt az egyetlen, amelyik növekedést (6 százalék) tudott felmutatni a szóban forgó időszakban: összesen 76,9 millió darabot sikerült eladni ezekből.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának tudományos felfedezésekről is hírt adó Facebook-oldalát.